Amerykański sen w polskim markecie. Gigantem będzie zarządzał kasjer
Znana polska sieć marketów Dino ogłosiła, że powołała właśnie nowego członka zarządu. Nie byłoby w tym nic interesującego, gdyby nie fakt, że człowiek, o którym mowa, swoją karierę w firmie rozpoczynał od najniższego szczebla – był kasjerem.
Od samego dołu, aż na szczyt
Rada Nadzorcza Dino Polska ogłosiła decyzję o powołaniu Marcina Jędraszaka na członka zarządu spółki. Dotychczasowy dyrektor działu sprzedaży obejmie nowe stanowisko 1 stycznia 2025 roku. Historia Marcina Jędraszaka w Dino Polska to przykład kariery rozpoczętej od pracy na najniższym szczeblu.
Jej początek sięga dwudziestu lat, kiedy 22-letni wówczas Jędraszak zatrudnił się do pracy w charakterze kasjera.
Drastyczne podwyżki kawy. Ceny już biją rekordy: producenci odkrywają karty. Co się dzieje?Poznać firmę od podszewki
42-letni dziś Marcin Jędraszak z wykształcenia jest technikiem elektronikiem ze specjalizacją automatyka. Z siecią Dino Polska związał się dwie dekady temu, zaczynając pracę jako magazynier i kasjer. Dość szybko awansował na stanowisko kierownika marketu, które zajmował w latach 2005-2006. Następnie zarządzał magazynem centralnym oraz pracował w działach administracji, floty samochodowej i zakupów niehandlowych, co pozwoliło mu prawdopodobnie całkiem nieźle poznać spółkę.
W latach 2013-2018 współpracował z producentami żywności jako kupiec, negocjując warunki handlowe i rozwijając ofertę sieci. Od 2018 roku był natomiast dyrektorem ds. sprzedaży, zarządzając sprzedażą, marketingiem i aranżacją placówek. Od 2020 do 2022 roku nadzorował kluczowe obszary funkcjonowania marketów Dino, a dziś jest dyrektorem działu sprzedaży.
Strategia jak w McDonald’s – stawiać na swoich
Awans Jędraszaka wpisuje się w politykę promowania talentów wewnątrz firmy. Dino Polska w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku odnotowała wzrost przychodów o 13,5 proc., osiągając 21,5 mld zł. Liczba sklepów wzrosła o 232 placówki, a zatrudnienie sięgnęło 47,1 tysięcy osób. Na rozwój przeznaczono 1,13 mld zł, koncentrując się na modernizacji i ekspansji sieci.
Założycielem i większościowym udziałowcem sieci Dino jest pochodzący z Krotoszyna biznesmen Tomasz Biernacki. W 2021 roku zajął drugie miejsce na publikowanej przez magazyn Forbes liście najbogatszych Polaków. Jego majątek szacowano wówczas na 13,1 mld zł. Pierwszy market Dino powstał w 1999 roku w Gostyniu.