Auchan wprowadza nowe oznaczenia produktów. Wszystko dla wygody klientów
Auchan będzie stopniowo wprowadzał własną skalę oceny produktów. Jak wskazuje Radosław Gac, dyrektor produktów Auchan Retail Polska, oznaczenie do końca roku pojawi się na 30 proc. produktów sygnowanych własną marką Auchan. Docelowo sieć ma oznaczyć wszystkie produkty odpowiednim wyróżnikiem do końca 2022 roku.
Auchan ocenia własne produkty
System skalowy Nutri-Score jest wskaźnikiem informującym o zalecanej częstotliwości konsumpcji danego produktu. Litera A oznacza produkt najzdrowszy, E zaś taki, którego spożycie powinno mieć miejsce jak najrzadziej. Pięciostopniowa skala uzupełniana jest często o oznaczenia kolorystyczne. Zgodnie z kulturowo ugruntowaną paletą barw, zieleń oznacza to, co jest najlepsze – w tym przypadku najzdrowsze – a czerwień to, co powinniśmy jeść rzadziej.
Jak powstaje skala Nutri-Score? Portal Wiadomości Handlowe wskazuje, że na pozytywną ocenę danego produktu wpływa m.in. zawartość owoców, warzyw, błonnika i białka. Negatywnie oceniane są zaś te z wysoką zawartością cukru, kwasów tłuszczowych nasyconych oraz soli. Oznakowanie Nutri-Score nie jest umieszczane na opakowaniach produktów jednoskładnikowych i na butelkach z wodą – czytamy w eksperckim portalu.