Polska coraz śmielej otwiera się na zagraniczne specjały. Doskonale znamy takie restauracje jak McDonald's, Burger King, KFC czy wciąż jeszcze nowy u nas Popeyes. Jednak wszystko wskazuje na to, że do tego grona gigantów dołączy jeszcze jeden. Pojawienie się tej sieci w naszym kraju z pewnością wywoła małe gastronomiczne trzęsienie ziemi.
Druga edycja konkursu dla założycieli firm, liderów, startupów oraz marek już za nami! Tytuł Innowacyjnego Lidera trafił do aż 17 uczestników, jury przyznało również inne nagrody. Kto w 2024 roku wykazał się innowacyjnymi produktami i strategią?
PRL to dla Polaków czasy m.in. produktów i marek, które wiele osób wspomina z nostalgią. Wiele z nich padło ofiarą przemian. Inne jednak funkcjonują do dziś, a my nawet o tym nie wiemy. Jaki los spotkał słynne marki z PRL-u?
Warszawa staje się jeszcze bardziej pożądanym adresem dla miłośników luksusowych produktów, ponieważ wkrótce otworzy się w niej pierwszy butik marki Bulgari w Polsce. Wybór tej prestiżowej lokalizacji podkreśla rosnące znaczenie polskiego rynku dla światowych graczy z sektora luksusowych produktów.
Już niebawem pojawi się w Polsce nowa sieć sklepów pochodząca z Malezji. Będzie oferowała różnego rodzaju artykuły do domu i ogrodu. Jak się okazuje, pierwszy sklep malezyjskiej sieci ma zostać otwarty jeszcze w tym roku.
W sklepach spożywczych bardzo często możemy spotkać się z markami własnymi. Okazuje się, że rząd planuje wprowadzić nowe regulacje związane z takimi produktami. Wśród proponowanych rozwiązań pojawiły się między innymi określone limity.
Po kilku dekadach nieobecności (i jednej nieudanej reaktywacji), na polski rynek powróci legendarna marka z czasów PRL. Pierwsze gotowe produkty mają się pojawić w sklepach już jesienią.
Gucci otwiera sklep tylko dla milionerów. Najtańszą rzecz będzie można kupić za 40 tys. dolarów.
Portal dlahandlu.pl donosi, że amerykańska marka odzieżowa — Hollister zamknęła swój jedyny sklep w Polsce. Od 2012 roku sklep mieścił się w Warszawie, w Galerii Mokotów (od jesieni funkcjonującej już pod nową nazwą — Westfield Mokotów).Amerykańska marka, należąca do Abercrombie & Fitch, prowadzi działalność od 2000 roku. W jej ofercie znajdują się ubrania inspirowane kalifornijskim klimatem, przeznaczone głównie dla młodych konsumentów. W 2008 roku firma trafiła nawet na drugie miejsce wśród najchętniej wybieranych marek odzieżowych przez młodzież ze Stanów Zjednoczonych. Co zatem poszło nie tak?
Archetypy marki - teoria, która pozwoli na rozwój silnej marki. Podobnie jak ludzie, marka Twojej firmy powinna mieć konkretną osobowość, którą widzą klienci i przez którą chcą jej zaufać.
Google zaliczyło dość mocny spadek w prestiżowym rankingu BrandZ. Ten prowadzony jest od 2006 roku i już wówczas czołwe miejsca zajmowały w nim spółki technologiczne - wówczas pierwsze miejsce zajął Microsoft. Google w ostatnich latach przodowało w zestawieniu, ale w tym roku jego pozycja została wyraźnie podkopana.W tegorocznym rankingu jednak Amazon zajął miejsce Google, a właściciel popularnego systemu Android spadł na miejsce trzecie. Google wyprzedziło także Apple, mocno trzymające się czołówki, choć w zasadzie od kilku lat na tak dla niej ważnym rynku telefonów komórkowych firma nie zaskakuje.
Rebranding to modyfikacja marki lub jej elementów składowych mająca na celu niejako odświeżenie doskonale znanej już marki, skojarzenie jej z nowymi cechami czy też podkreślenie zmian zachodzących w firmie lub w obrębie jej produktów lub usług. Na czym więc polega rebranding, jak powinien przebiegać, ile kosztuje i jakie korzyści przynosi?Z artykułu dowiesz się: Co to jest i na czym polega rebranding?Jak powinien być prowadzony rebranding marki?Czy rebranding marki jest kosztowny?Co marka może zyskać dzięki rebrandingowi?
Auchan będzie stopniowo wprowadzał własną skalę oceny produktów. Jak wskazuje Radosław Gac, dyrektor produktów Auchan Retail Polska, oznaczenie do końca roku pojawi się na 30 proc. produktów sygnowanych własną marką Auchan. Docelowo sieć ma oznaczyć wszystkie produkty odpowiednim wyróżnikiem do końca 2022 roku.
Marki, które niegdyś należały do Polaków są obecnie istotną częścią zagranicznych udziałowców. Przyglądamy się topowym markom, które nie należą już do Polaków, choć wielu nadal uważa, że jest inaczej. Które polskie marki zostały przejęte przez zagranicznych kontrahentów? Lista może zdziwić wielu.
Zakaz handlu w niedzielę omijała sprytnie, jak dotąd, jedynie Żabka. Popularna sieciówka z sympatycznym płazem w logo może działać w niedziele ze względu na fakt, że jej sklepy posiadają status placówek pocztowych. Jak podaje jednak biznesowy segment Super Expressu, już niebawem do Żabki dołączy inna sieciówka, która również jest Polakom powszechnie znana.Mowa o sklepach sieci ABC, które również niebawem będą otwarte w niehndlowe niedziele. Jak poinforomował w rozmowie z Super Expressem Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash, do której należy sieć ABC, pierwsze lokale zmierzą się z zakazem już w następną niedzielę. - Pierwsze sklepy abc będą mogły uruchomić usługę jeszcze w listopadzie. Mamy nadzieję, że już niedługo właściciele sklepów i ich klienci odczują pierwsze korzyści z jej wdrożenia - mówi Domański.