Auchan zapowiedział całkowite wycofanie jajek z chowu klatkowego
Auchan wycofuje jaja ze sprzedaży
Auchan Retail Polska podjął decyzję o wycofaniu ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego. Już teraz sieć wyeliminowała ze sprzedaży jaja klatkowe pod marką własną , dzięki czemu już od stycznia bieżącego roku oferta jaj świeżych marki własnej Auchan oparta jest całkowicie na jajach z hodowli ściółkowych, wolnowybiegowych i ekologicznych.
Auchan informuje w komunikacie, że decyzja o wycofaniu ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego innych marek jest kolejnym krokiem w stronę oferty zrównoważonej, opartej o poszanowanie dobrostanu zwierząt.
Jak podkreśla sieć, podjęta decyzja wynika także ze zwyczajów zakupowych klientów Auchan, którzy c oraz bardziej zwracają uwagę na pochodzenie produktów , mając na uwadze sposób traktowania zwierząt w hodowli.
Wycofywanie jaj z chowu klatkowego jest procesem, który Auchan zapoczątkował jeszcze w 2017 roku , zobowiązując się do wycofania ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego pod marką własną do końca 2020 roku.
Teraz francuska sieć zobowiązała się też do wycofania jaj pochodzenia klatkowego z gotowych produktów marki własnej do roku 2025.
Stowarzyszenie Otwarte Klatki docenia starania sieci Auchan
Kroki podejmowane przez sieć Auchan zostały docenione przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki , o którym zrobiło się znów głośno na jesieni 2020 roku po opublikowaniu przez organizację filmu dokumentalnego o sposobie traktowania zwierząt na fermach futerkowych.
Dzięki nowym inicjatywom Auchan zajął drugie miejsce w rankingu odpowiedzialnego biznesu (2020) sporządzonego przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Swój sukces firma zawdzięcza postępowi w wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, promocji kupna jajek z hodowli alternatywnych oraz zaprzestania promocji jajek “trójek”.
- Działanie na rzecz poprawy dobrostanu kur niosek, a także innych zwierząt hodowlanych, stanowi ważny, wpisany w strategię Auchan 2022 element polityki zrównoważonego rozwoju. Pracujemy nad tym z naszymi partnerami i hodowcami. Dialog jest na zaawansowanym etapie i wierzymy, że uda nam się dopełnić naszego zobowiązania w zadeklarowanym terminie - powiedziała Dorota Patejko, dyrektorka ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Auchan Retail Polska cytowana w komunikacie.
- Dotychczasowe działania zostały już docenione m.in. przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Cieszy nas to bardzo . Jest to również ukłon w kierunku naszych klientów, dla których obok jakości i ceny żywności, ważny jest także sposób jej produkcji. Mamy nadzieję, że klienci doceniają nasze wysiłki zmierzające do poprawy losu zwierząt hodowlanych – dodała.
- Troska o dobrostan zwierząt to obecnie niezbędny element odpowiedzialności społecznej biznesu , a stopniowa rezygnacja z jaj klatkowych to krok oczekiwany przez znaczną część polskich konsumentów. Bardzo cieszymy się, że tak duży gracz branży handlowej, jakim jest Auchan, deklaruje całkowite wycofanie jaj i produktów gotowych zawierających jaja z chowu klatkowego w składzie i prowadzi intensywne działania mające na celu wdrożenie tej deklaracji w życie. Działania Auchan jasno pokazują, że idziemy w kierunku lepszej przyszłości dla kur, bez hodowli klatkowej – stwierdziła Maria Madej, menadżerka ds. relacji biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.