Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Technologie > Awaria dekoderów UPC Polska/Play. Dostawca proponuje wymianę, ale jest haczyk
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 14.12.2023 13:12

Awaria dekoderów UPC Polska/Play. Dostawca proponuje wymianę, ale jest haczyk

telewizja
Fot. Cottonbro studio/ Pexels

Abonenci telewizji dostarczanej przez UPC Polska/Play zgłaszali w ostatnim czasie problemy. Duża część z nich w ogóle nie mogła odbierać kanałów. Dziś wiemy już więcej o samej awarii oraz krokach, jakie Play zamierza podjąć w ramach zwalczania usterki. I raczej nie są to dobre wieści dla klientów, którzy nadal napotykają problemy z odbiorem telewizji.

Awaria dekoderów w UPC Polska/Play

Jak donosi serwis wirtualnemedia.pl, problemy z częścią dekoderów zaczęły się już w piątek. Wyświetlane były komunikaty o błędach, konieczności sprawdzenia kabla antenowego, koniecznością skontaktowania się obsługą klienta, w części przypadku kanały w ogóle nie były dostępne, nie działały także systemy EPG.

Powodem problemów według ustaleń Play miała być błędna konfiguracja dekoderów Horizon, którą wprowadzono jeszcze przed przejęciem UPC Polska przez Play. Osobną kwestią są negatywne opinie klientów Play odnośnie jakości obsługi technicznej – posiadacze dekoderów z wadliwym oprogramowaniem godzinami byli pozostawieni sami sobie.

Nowy standard telewizji, zniknie część kanałów – co robić, by zachować dostęp?

Klienci nadal zgłaszają problemy

Play twierdzi, że problem został już rozwiązany, ale innego zdania jest część użytkowników dekoderów Horizon. Nadal napotykają oni błędy, zaś kontakt z Play kończy się rekomendacją odłączenia i podłączenia urządzenia do prądu, resetem czy twardym resetem ustawień. To przynosi rezultaty tylko w część przypadków.

Teraz Play poinformował, że wadliwe dekodery mogą zostać wymienione na nowe, co trudno postrzegać inaczej, niż kapitulację w przypadkach występowania błędów, w których dotychczasowe działania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu. Niestety, dostawca usług zastrzegł, że dotyczy to tylko nowych umów.

Nowy dekoder przy nowej umowie

O żadnym programie wymiany wadliwych urządzeń nie może więc być mowy. Wszystkich klientów, którzy nadal napotykają problemy z działaniem dekodera, Play zachęca do… podpisania nowej umowy, w ramach której otrzymają nowy, sprawny dekoder. Ponadto Play, wbrew zgłoszeniom klientów, utrzymuje, że wszystkie dekodery Horizon działają bezproblemowo.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Powiązane
haker
Quiz sprawdzi, czy jesteś bezpieczny w internecie. Jeśli nie zdobędziesz 7/10 pkt., możesz mieć kłopoty