‘’Bank of the Year 2024 in Poland”. Wiemy, kto otrzymał nagrodę
The Banker, prestiżowy miesięcznik wydawany od 1926 roku przez The Financial Times Group, kolejny rok z rzędu uhonorował Bank Pekao S.A. tytułem ,,Bank of the Year in Poland’’. Kapituła konkursu wzięła pod uwagę ofertę i usprawnienia, które pojawiły się dla klientów w mijającym roku. Co konkretnie zwróciło uwagę międzynarodowego grona ekspertów? Z czego warto skorzystać… będąc klientem banku? I jaki produkt powstał z myślą o przedsiębiorcach?
‘’Bank of the Year’’
Tytuł, o który mogą starać się wszystkie banki z Polski… ale pochwalić nim się może tylko jeden z nich. Bank Pekao S.A. został wyróżniony przez magazyn ‘’The Banker’’ już drugi raz z rzędu. A ponieważ jest to prestiżowy miesięcznik poświęconym sektorowi bankowemu — wyróżnienie to nabywa zupełnie innego znaczenia.
Ocena nie jest przypadkowa. Kapitule konkursu nie wystarczą nieustannie pozytywne wyniki finansowe. Oprócz tego muszą być implementowane nowe rozwiązania usprawniające i zabezpieczające procesy płatnicze klientów. A synergia — w każdym biznesie, niezależnie od profilu działalności — nie jest łatwa do wdrożenia.
Platforma dla przedsiębiorców
Rozwiązaniem, które zostało docenione jest m.in. platforma „Fundusze z Żubrem” – bezpłatna wyszukiwarka dotacji unijnych. Platforma oferuje intuicyjny interfejs oraz zaawansowane funkcje filtrowania, które umożliwiają szybkie znalezienie odpowiednich programów dotacyjnych, dostosowanych do specyfiki ich działalności. Jest to forma wsparcia dla firm w dostosowaniu się do nowych technologii, które sprzyjają zrównoważonemu i energooszczędnemu prowadzeniu biznesu.
Bezpieczeństwo cyfrowe na pierwszym miejscu
Równie ważne dla kapituły konkursu okazało się zwiększenie bezpieczeństwa cyfrowego klientów.
Od listopada tego roku klienci Banku Pekao S.A. mogą zweryfikować tożsamość dzwoniącego do nich pracownika banku. W jaki sposób? Podczas rozmowy pracownik wysyła klientowi powiadomienie push w aplikacji mobilnej PeoPay lub informację w serwisie Pekao24. Po zalogowaniu, klient otrzymuje wizytówkę zawierającą szczegółowe dane pracownika. Takie zabezpieczenie sprawia, że klient może być pewny, z kim — tak naprawdę — rozmawia. Co więcej, pracownik może poprosić klienta o autoryzację wizytówki. To z kolei pozwala kontynuować rozmowę bez konieczności dalszej weryfikacji danych.
Wspomniane wyżej działanie wpisuję się w kampanię informacyjną „Bądźmy #CYBERczujni”, która realizowana jest w ramach programu #cyberPekao. Kampania zwiększa świadomość internautów o zagrożeniach, takich jak phishing, fałszywe wiadomości SMS czy próby wyłudzeń danych. Działania edukacyjne Banku Pekao S.A. podkreślają, jak ważne jest budowanie świadomości na temat cyberbezpieczeństwa w obliczu rosnącej liczby przestępstw w sieci.
Jesteśmy dumni, że Bank Pekao został wyróżniony nagrodą Bank of the Year. Przyjmujemy to jako uznanie dla realizowanych kluczowych inicjatyw i produktów. Nasze sukcesy nie byłyby możliwe bez zaufania klientów, którzy są w centrum naszych działań. Sektor bankowy stoi obecnie w obliczu wielu wyzwań, związanych ze zmieniającymi się oczekiwaniami, ale również bezpieczeństwa wobec nowych zagrożeń, zwłaszcza w cyberprzestrzeni. Nadal będziemy inwestować w nowoczesne technologie, odpowiednie kadry i infrastrukturę, aby skutecznie odpowiadać na potrzeby klientów i zapewniać najwyższy poziom usług i bezpieczeństwa.
– mówi Robert Sochacki, wiceprezes Banku Pekao.
Redaktorzy The Banker byli pod wrażeniem nie tylko dobrych wyników Banku Pekao, ale także jego nowych produktów i usług. Często najbardziej udane inicjatywy dotyczą zarówno umiejętnego wdrożenia, jak i zauważenia jakiejś potrzeby, luki na rynku. Ciekawie było obserwować rozwój platformy banku dla przedsiębiorców i ekspansję jego aplikacji oszczędnościowej dla dzieci
– skomentowała Silvia Pavoni, redaktor naczelna The Banker.
Nagroda przyznawana przez prestiżowy magazyn The Banker, należący do Financial Times Group również w ubiegłym roku trafiła w Polsce do Banku Pekao S.A., m.in. za wsparcie klientów w trudnym okresie inflacji i geopolitycznych zawirowań.
Artykuł powstał we współpracy z Pekao SA