Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Bank PKO BP apeluje do klientów. "Nie zgadzaj się"
Agata Jaroszewska
Agata Jaroszewska 28.08.2024 13:10

Bank PKO BP apeluje do klientów. "Nie zgadzaj się"

PKO BP
Fot. materiały własne

PKO BP nieustannie czuwa nad bezpieczeństwem pieniędzy klientów. Pracownicy banku nie są jednak w stanie zapobiec wszystkiemu. W specjalnym poradniku PKO BP apeluje do klientów o przestrzeganie “10 podstawowych zasad”. 5 z nich dotyczy tego, czego nie robić. - Nie zgadzaj się - czytamy w jednym z punktów.

Klienci PKO BP regularnie otrzymują ważne komunikaty

Komunikaty PKO BP dotyczą nie tylko przerw technicznych oraz informacji o zmianach w iPKO. Część wiadomości to cenne wskazówki dla klientów. Jedna z nich dotyczy bezpieczeństwa zgromadzonych na koncie pieniędzy.

PKO BP od dawna apeluje, by stosować 10 podstawowych zasad. W specjalnym komunikacie nazwane zostały one “tarczą bezpieczeństwa”. Pracownicy banku wskazują, że wystarczy pamiętać o 5 rzeczach, których nie należy robić oraz o 5 dobrych praktykach.

Nawet 620 zł co miesiąc bez względu na wiek. ZUS wypłaci pieniądze, decyzja w 30 dni

Zrobisz to i stracisz pieniądze, bank PKO BP ostrzega

Nie chcesz stracić pieniędzy i paść ofiarą oszustów? PKO BP w specjalnym komunikacie wskazuje wprost: wystarczy zwolnić, a wtedy “wyprzedzi się” osoby czyhające na środki zgromadzone na koncie osobistym.

ZOBACZ: Polacy masowo się ich pozbywają. Średnia cena to ponad 80 tys. zł

PKO BP stworzyło listę, która udaremni próby oszustwa. Bank jednoznacznie wskazuje, że pod żadnym pozorem nie wolno:

  • Udostępniać innym swoich danych: loginu, hasła, PESEL-u, danych karty czy BLIKA;
  • Zgadzać się, żeby opłacić zakupy poza serwisem ogłoszeniowym (np. OLX, Vinted, Allegro);
  • Klikać w podejrzane np. skrócone linki: w wiadomościach e-mail, SMS lub na komunikatorach (np. WhatsApp, Messenger), nawet jeśli przychodzą od znajomego – to może być niebezpieczne;
  • Logować się do banku przez publiczne WiFi;
  • Podłączać dysków zewnętrznych (np. pendrive’ów), jeśli nie masz pewności, że są bezpieczne.

PKO BP zachęca klientów do robienia tych 5 rzeczy

W komunikacie PKO BP wskazano jednak również 5 dobrych praktyk, które pozwolą na zwiększanie poziomu bezpieczeństwa. Na liście oznaczonej jako “dobre działania” wskazano:

  • Sprawdzanie (poprzez wykorzystanie pusta z aplikacji IKO) osoby podającej się przez telefon za pracownika banku
  • Czytanie powiadomień autoryzacyjnych swoich płatności
  • Używanie różnych i skomplikowanych haseł do kont bankowych
  • Sprawdzanie adresu www oraz certyfikatu bezpieczeństwa przed logowaniem do bankowości internetowej
  • Aktualizowanie systemów, aplikacji oraz przeglądarki w sposób regularny.

ZOBACZ: ZUS wypłaci małżeństwom nawet 8000 zł. Nowe świadczenie na horyzoncie

Razem zdziałamy więcej – bezpieczeństwo Twoich finansów zależy również od Ciebie, jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój, daj nam znać - dodaje PKO BP na swojej stronie internetowej.

Źródło: pko bp