Biedronkę goni jej największy konkurent. Wciąż rozwija sieć sklepów
Biedronka ma poważnego konkurenta. Chodzi o grupę Eurocash, która wciąż rozwija swoją sieć sklepów. Markety działające pod szyldami Delikatesów Centrum, Mili, a także kioski InMedio pojawiają się w kolejnych punktach na mapie Polski. Poznaliśmy właśnie wyniki finansowe całej grupy. Jest lepiej niż przewidywano, ale należy zawrócić uwagę, że nadzieje nie były wygórowane.
Biedronka ma poważną konkurencję
Jak wskazuje portal Business Insider, wyniki finansowe grupy Eurocash były lepsze niż przewidywano, ale dalekie są od ideału. Wszystkiemu winna jest pandemia koronawirusa i ograniczenia w działalności centrów handlowych. Najbardziej poturbowane zostały kioski InMedio, które zlokalizowane są głównie w galeriach handlowych właśnie. Całkowity zysk spółki Eurocash za pierwsze półrocze 2020 roku wyniósł 41,1 mln złotych wobec prognozowanego 19,5 mln złotych. Jest lepiej niż przewidywano, ale to i tak gorszy wynik niż w 2019 roku - wówczas kształtował się on na poziomie o 13 proc. wyższym.
Dobre wiadomości z I półrocza przełożyły się na akcje grupy na giełdzie. Od poniedziałku Eurocash notuje wzrost wartości wśród graczy. Średni wynik poprawił się w tym tygodniu o 4 proc. a wzrost wyniósł ponad 290 mln złotych. Osiągnięty zysk Eurocashu na rynku towarów szybko zbywalnych (FMCG) na poziomie 25 mld złotych plasuje grupę na 2. miejscu w Polsce. Tuż za Biedronką, ale przed Lidlem, który osiągnął wynik 21 mld złotych. Do głównego konkurenta jednak daleko. Biedronka zamknęła 2019 rok z wielkością obrotów FMCG na poziomie... 56 mld zł.
<