Biedronka znowu to zrobiła. Klienci będą zachwyceni, związkowcy mniej
Biedronka w poniedziałek (13.05.24 r.) wprowadza ofertę specjalną, blisko 50 proc. przecenę masła do wyczerpania zapasów. Klienci będą zachwyceni, bo za 200 gr przyjdzie zapłacić mniej, niż 3,5 zł. Mniej chętnie na ogłoszoną promocję zareagują związkowcy.
Biedronka obniża ceny masła. Taka okazja tylko w poniedziałek
Biedronka, sieć handlowa Jeronimo Martins , w poniedziałek (13 maja) prowadzi wyjątkowo atrakcyjną ofertę promocyjną na masło firmy Mleczna Dolina. Jak czytamy w ofercie reklamowej, 200 gr masła można nabyć za 3,33 zł/szt. przy zakupie 3 opakowań (600 gram = 9,99 zł). Regularna cena 1 opakowania to 5,99 zł, czyli na jednym produkcie (przy zakupie 3) klienci oszczędzają 44 proc. ceny.
Dodatkowy “bonus” polega na tym, że użytkownicy aplikacji Biedronka przy zakupie 1 opakowania, drugie otrzymują gratis. Promocja nazywa się “1+1 gratis".
Zobacz więcej: Nowa promocja Biedronki od poniedziałku (13 maja)
Niskie ceny w Biedronce. Związkowcy przyglądają się ofercie
Choć oferta Biedronki trwa tylko jeden dzień (promocja masła została ogłoszona wyłącznie na poniedziałek lub do wyczerpania zapasów), a klienta końcowego obowiązuje limit - 3 opakowania na 1 kartę Moja Biedronka. Mimo tego, z końcem lutego br. na podobną ofertę promocyjną zareagował Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, który zwrócił się do UOKiK, doszukując się dumpingu cenowego.
W piśmie cytowanym przez serwis tygodnik-rolniczy.pl czytamy, że związek, poza Biedronką, przyglądał się także sytuacji cenowej w Kauflandzie.
Cena masła na półce tych sklepów wynosi od 14,75 zł/kg do 17,25 zł/kg (gazetka Biedronki - oferta od 12.02 - 17.02 orz gazetka Kauflandu oferta od 08.02 - 14.02). Według nas, jest to cena zdecydowanie poniżej kosztów produkcji i w związku z tym rodzi się pytanie: jak to jest możliwe.
W najnowszej promocji cena za 1 kg masła kształtowałaby się na poziomie 16,65 zł, przy czym oferta jest limitowana do tylko 3 opakowań (max 600 gram za 9,99 zł).
Prezes KZSM wnosi o interwencję
Pod pismem podpisał się w lutym prezes KZSM Waldemar Broś, prosząc struktury UOKiK o interwencję. Warto dodać, że UOKiK jako państwowy organizm kontrolny podobne decyzje ws. podmiotów handlowych wydaje dość często. W 2020 r. decyzja nieuczciwego wykorzystania przewagi kantraktowej została wydana w stosunku do Jeronimo Martins (spółka miała narzucać nieuczciwe rabaty), rok później podobna decyzja dotyczyła Eurocash, jeszcze później, w nieco innym charakterze, Kaufland Polska czy Auchan.