Blokada kart płatniczych klientów kilku banków. Powodem alarm systemu ostrzegającego
Banki blokują karty płatnicze niektórych klientów ze względu na alert ze strony systemu antyfraudowego jednej z organizacji płatniczych. Klienci ING Bank Śląski, Banku Millennium i Santandera muszą liczyć się z niedogodnościami.
Alert o możliwym oszustwie
Niedawno podawaliśmy informację o decyzji ING Banku Śląskiego o zablokowaniu kart części klientów. Wówczas pisaliśmy, że w nocy z piątku na sobotę ING Bank Śląski otrzymał informację o wycieku danych u jednego z operatorów kart płatniczych. Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób — wyjaśniało ING.
W ślady tego banku postanowiły iść dwa kolejne. Bank Millennium oraz Santander również podjęły decyzję o zablokowaniu części klientów możliwości korzystania z kart płatniczych.
Decyzja banków o blokadzie kart
Biuro prasowe Banku Millennium oraz Santandera w rozmowie z „Cachless” potwierdziły decyzję o blokadzie. Chodzi o niewielką liczbę użytkowników kart, jednak zdecydowanie odczują oni chwilowe niedogodności. Osoby, których karty zostały zablokowane, muszą zgłosić się po nowy plastik. Jak informują banki, w takiej sytuacji wydanie nowej karty jest całkowicie bezpłatne, trzeba tylko zgłosić wniosek.
Decyzja o blokowaniu kart miała zostać podjęta po otrzymaniu przez banki sygnału alarmowego od systemu jednej z organizacji płatniczych. Chodziło o system antyfraudowy, czyli informujący o próbach świadomego popełnienia oszustwa i przyspieszający zapobieganie takim incydentom. Serwis podaje, że prawdopodobnie chodzi o system Visy.
Dokładny powód nie jest znany
Jak informuje serwis „Telepolis”, dokładny powód blokady części kart klientów aż trzech banków nie jest nadal znany. Wiadomo jedynie, że chodzi o próbę oszustwa. Jak podaje portal, pojawiła się teoria, że zawinił jeden z partnerów e-commerce Visy, ale to przypuszczenie nie znajduje póki co żadnego potwierdzenia, ani nie są znane inne szczegóły.
Banki zachęcają klientów, aby w razie pytań lub niepewności kontaktowali się z infolinią.