BiznesINFO.pl Handel Braki towarów coraz bardziej doskwierają, tym razem ucierpią miłośnicy pikantnych dań
Jakub Kaminski/East News

Braki towarów coraz bardziej doskwierają, tym razem ucierpią miłośnicy pikantnych dań

11 czerwca 2022
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Problemy z dostępów do produktów żywnościowych już się zaczynają. Ofiarami braków towarów pierwsi padną miłośnicy ostrej kuchni. Z powodów braku chilli staje produkcja znanego każdemu smakoszowi pikantnych dań sosu Sriracha.

Wywodzący się z kuchni tajskiej sos Sriracha będący specjalną mieszanką papryczek chilli, octu, czosnku, cukru i soli niedługo zniknie ze sklepowych półek. Za wszystkim stoi susza w Kaliforni, która doprowadziła do braków w papryczkach chilli, które są głównym składnikiem sosu.

Sos Sriracha ze wstrzymaną produkcją

Producent sosu, amerykańska firma Huy Fong Foods wysłała list do swoich klientów, w którym zapowiada, że produkcja zostanie wstrzymana do 6 września 2022 r. List datowany na 19 kwietnia 2022 r. opublikował Bloomberg, a za nim portal Spider's Web.

Producenci sosu liczą, że kolejne zbiory pozwolą wznowić produkcję, jednak meteorolodzy nie podzielają ich optymizmu.

Sos Sriracha zniknie również z Polski

Sos Sriracha kojarzony dzięki logo z kogutem zapewne gości w kuchniach miłośników pikantnych dań azjatyckich również w Polsce.

Jeżeli sklepy nie są zaopatrzone w wystarczającą ilość sosu, to po wyprzedaniu asortymentu, nie będą mogły uzupełnić zapasów przez całe lato . Biorąc pod uwagę, że najpierw produkt trafi do klientów, którzy już wcześniej złożyli na niego zamówienia, to problemy z zaopatrzeniem mogą się wcale nie skończyć.

Jeżeli mamy więc okazję, najlepiej jest uzupełnić zapasy sosu, póki jeszcze jest na sklepowych półkach. Zwłaszcza jeżeli prowadzimy lokal gastronomiczny. Wszystko wskazuje na to, że sosu nie zobaczymy w sklepach przez najbliższe parę miesięcy.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat