Branża reklamowa chce zmniejszyć ślad węglowy
Podczas walnego zebrania Stowarzyszenia Agencji Reklamowych SAR podsumowano działania zarządu w 2023 roku i zatwierdzono umowę partnerską z AdNet Zero. Ponadto z organizacją pożegnała się Anna Zimecka, director of innovation and operational excellence.
Branża reklamowa zobowiązuje się co zmniejszenia śladu węglowego
Podczas walnego zebrania Stowarzyszenia Agencji Reklamowych SAR ustalono, że branża reklamowa w swoich działaniach zobowiąże się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
Niechciany przelew. Możliwości zwrotu i konsekwencje przekazywania środkówPodpisana przez nas inicjatywa Ad Net Zero zobowiązuje branżę do zmniejszenia śladu węglowego swoich produkcji. Wierzymy, że nasze odpowiedzialne działania przyspieszą zmiany zachowań na rzecz zrównoważonej konsumpcji — przekazał dyrektor zarządzający SAR Paweł Tyszkiewicz.
SAR priorytetyzuje AI
Podczas walnego zebrania Stowarzyszenia Agencji Reklamowych SAR zwrócono uwagę także na możliwość wykorzystania AI w branży reklamowej. Potencjał sztucznej inteligencji ma zostać wykorzystany do transformacji działań marketingowych.
Dopiero zaczynamy mierzyć się z ogromnym wpływem GenAI na branżę reklamy i marketingu. To z jednej strony wielka szansa dla agencji i obsługiwanych przez nie marek, ale też szeroki wachlarz ryzyk – mówił Michał Dunin, managing director WebTalk, pod którego kierownictwem będą działać w SAR grupy robocze.
Z ramienia SAR za projekt odpowiadał Michał Kazimierczak obejmujący stanowisko managing director w Heart&Brain Warsaw.
Szerokie działania branży reklamowej
Za opracowanie prawne odpowiada partner zarządzający SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk Maciej Kubiak. Tematem zajmowali się również: Dorota Pindel, research & development director w WebTalk; Małgorzata Majcher, chief strategy&innovation Officer w DDB, Dagmara Gadomska, general manager w Publicis Worldwide; Daniel Szulc, head of analytics, data scientist w Loyalty Point; Łukasz Gumowski, creative & strategy partner w Plejl; Kacper Skocki, chief operating officer w Vision&People oraz Łukasz Borek, general manager w LiquidThread.