Carrefour rzuca wyzwanie Lidlowi i Aldi. Sieć ma pomysł na przeciągnięcie klientów
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Jak Carrefour chce walczyć z dyskontami o klienta
-
Czym są "Kąciki z okazjami" i gdzie takie rozwiazanie zostanie wprowadzono
-
Jakie rozwiązanie wprowadził niedawno Carrefour Polska
Carrefour walczy z dyskontami o klienta
Carrefour rzuca wyzwanie dyskontom takim jak choćby Lidl czy Aldi i w rywalizacji o klienta proponuje nowe rozwiązanie.
Rozwiązanie to na razie wprowadzają francuskie hipermarkety sieci. Jak podają za magazynem „LSA” wiadomoscihandlowe.pl, znajdą się w nich tzw. „Kąciki z okazjami” (ich powierzchnia to ok. 300 metrów kwadratowych). Jaka jest ich zaleta? Niskie ceny, a nawet bardzo niskie.
Jak podaje portal, za 1,2 czy 3 euro będzie można tam kupić np. artykuły gospodarstwa domowego czy zabawki.
Jak wspomniano, „Kąciki z okazjami” pojawią się póki co we francuskich hipermarketach. Czy zawitają również do Polski? Tego na razie nie wiadomo. Póki co mamy tzw. strefy outletowe, które Carrefour uruchomił jeszcze w 2020 roku w trzech swoich placówkach.
W strefach tych, jak przypominają wiadomoscihandlowe.pl, klienci znajdą prawie 500 produktów z kategorii przemysłowych (np. RTV/AGD, artykuły wyposażenia wnętrz, dekoracyjne, sportowe, zabawki). W niektórych przypadkach rabaty sięgają nawet 70 proc.
Carrefour sprzedaje promocyjnie nawet po 1 zł
- Proponujemy klientom kilkaset produktów non-food w atrakcyjnych cenach, zaczynających się już od 1 zł – podkreślał Carrefour Polska w momencie uruchomienia stref.
Jak wspomniano, strefy te obecnie znajdują się jedynie w trzech sklepach Carrefoura (mieszczą się one w Warszawie, Gdańsku i Krakowie). Czy możliwe jest pojawienie się w innych placówkach? Takich informacji póki co sieć nie ujawnia.
Wprowadzając tzw. strefy outletowe Carrefour według wiadomoscihandlowych.pl chce zagospodarować powierzchnię sklepów, które w sytuacji pandemii i mniejszej liczby wizyt klientów ograniczają ofertę. Sieć może chcieć również zachęcić klientów, którzy z zainteresowaniem odwiedzają dyskonty, do odwiedzenia hipermarketów działających w centrach handlowych. Ponadto takie przedsięwzięcie może być próbą wykreowania wizerunku sieci, jako tej, która oferuje niskie ceny.
Przypomnijmy, że pod szyldem Carrefour Polska działa w Polsce w sumie ponad 900 sklepów w sześciu formach (supermarkety, hipermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe i specjalistyczne, a także sklep internetowy). Carrefour jest również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.