CCC testuje nowinki technologiczne. Buty będzie tworzyć na drukarkach 3D
Z tego artykułu dowiesz się:
Co o nowej strategii mówią przedstawiciele spółki
Jaką drukarkę zakupiła firma CCC
Jakie osiągnięcia ma na swoim koncie spółka
CCC idzie z duchem czasu i stawia na 3D
CCC to mocny gracz na rynku obuwniczym, który dba o nieustanny rozwój. Tym razem spółka chce umacniać swoją pozycję w segmencie FashionTech. W tym celu CCC postanowiła zainwestować w nowoczesne technologie i zakupiła drukarkę 3D. Dzięki temu uda się uzyskać nową jakość wzornictwa i designu produktów.
- Druk 3D sprawdza się dziś w wielu dziedzinach. […] Jesteśmy przekonani, że zda on egzamin również u nas - oznajmił Piotr Kita, Creative Design Team Leader w Grupie CCC. Zdaniem przedstawiciela spółki odwaga do sięgania po nowe rozwiązania dowodzi, że CCC potrafi sprostać zmieniającym się trendom.
Drukarka marki Stratasys Objet 260 opiera się na technologii PolyJet, która uchodzi za jedną z najbardziej zaawansowanych metod trójwymiarowego druku. Sprzęt pozwala na produkcję towarów z wielu różnych materiałów jednocześnie, co zdecydowanie podnosi ich jakość. Obsługuje łącznie 17 materiałów o różnych właściwościach - zarówno te sztywne, jak i elastyczne na wzór gumy.
Ogromną zaletą tej drukarki jest także możliwość produkowania skomplikowanych figur, których standardowe wytwarzanie jest kosztowne i czasochłonne. Dzięki niej CCC może przygotowywać wzory przedmiotów o wielkości 25,5 × 25,2 × 20 cm. Wysokość pojedynczej warstwy modelu to zaledwie 16 mikromilimetrów.
CCC wykorzysta drukarkę również do aranżacji wnętrz
- To pionierskie wdrożenie z zakresu wzornictwa można krótko scharakteryzować trzema słowami - nowoczesność, szybkość i precyzja - ocenił przedstawiciel CCC. Wszystko to sprawi, że osoby odpowiedzialne za wzory obuwia czy podeszw będą mogły pracować znacznie szybciej i z dużo lepszymi efektami.
Druk 3D będzie miał zastosowanie również w projektach Działu Marketingu i Visual Merchandising w CCC. Sprzęt pozwoli na przygotowywanie prototypów wystroju salonu i aranżacji wnętrz. Drukarka posłuży także Działowi Utrzymania Ruchu, który przy jej użyciu będzie mógł konstruować specyficzne części maszyn.
CCC z sukcesem podbija nie tylko rynek polski, lecz także europejski. Dzięki spółce zależnej eobuwie.pl CCC plasuje się także wśród liderów rynku obuwniczego e-commerce w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka działa w 30 krajach - w 22 stacjonarnie, a w 17 również online. CCC sprzedaje ponad 52 mln par butów rocznie na wszystkich 70 platformach sprzedażowych, które posiada w swoim portfelu.
Nie tylko CCC testuje technologię
Na dużo bardziej odważny krok w stronę zawansowanych technologii zdecydował się ostatnio włoski dom mody Gucci. W odróżnieniu od CCC nie tylko projektuje w 3D, lecz także zaprasza klientów do wejścia w świat wirtualnej rzeczywistości.
Portal businessoffashion.com donosi, że Gucci wypuścił niedawno nowy model sneakersów, który kosztuje tylko 11,99 dolarów (ok. 46 zł). To cena zaskakująco niska, jak na tak renomowany dom mody. Haczyk polega na tym, że butów, które stworzył Alessandro Michele, nie można nosić w świecie materialnym. Obuwie przybrało formę tokena niezamiennego, który posiada filtr rozszerzonej rzeczywistości. Klient płaci nie za buty, a za aplikację.
Do współpracy przy tym nietypowym projekcie Gucci zaprosił białoruską firmę Wanna, która specjalizuje się w tego typu nowinkach technologicznych. Przedstawiciele platformy twierdzą, że produkty cyfrowe to przyszłościowe rozwiązania, w które warto inwestować. - Naszym celem jako firmy jest zastąpienie zdjęć produktów czymś, co jest o wiele bardziej angażujące i co przypomina doświadczenie zakupów offline - stwierdził dyrektor spółki Wanna.