Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Ci seniorzy dostaną 3096 zł dodatku do emerytury. Trzeba złożyć wniosek
Zuzanna Kabot
Zuzanna Kabot 09.07.2024 15:48

Ci seniorzy dostaną 3096 zł dodatku do emerytury. Trzeba złożyć wniosek

senior, pieniądze
Fot. East News/Zofia i Marek Bazak

Wielu seniorów może liczyć na dodatkowe pieniądze do emerytury. Aby otrzymać świadczenie, trzeba jednak spełnić konkretne warunki i złożyć wniosek o przyznanie prawa do comiesięcznych wypłat. Jest o co się starać, bo można zyskać aż 3096 zł do emerytury w skali roku. Przedstawiamy szczegóły.

Te osoby dostaną dodatkowe pieniądze do emerytury

Wielu seniorów otrzymuje niskie świadczenia emerytalne, więc perspektywa wypłaty dodatkowych pieniędzy z całą pewnością ich ucieszy. Trzeba jednak pamiętać, że specjalny dodatek należy się tylko określonej grupie beneficjentów.

Mowa tu konkretnie o świadczeniu ratowniczym, które jest wypłacane byłym strażakom ochotnikom oraz ratownikom górskim. To jednak nie jedyne wymagane kryteria, które są konieczne do spełnienia.

Zobacz także: Rząd publikuje ważny dokument, mamy wzór. Bez tego stracisz pieniądze

Masz w domu takie książki z PRL-u? Są warte fortunę

Takie warunki musisz spełnić, by otrzymać dodatek

Na wypłatę świadczenia ratowniczego mogą liczyć tylko te osoby, które przepracowały odpowiednią ilość czasu. Wymagany staż pracy różni się w zależności od płci i wynosi: 20 lat w przypadku kobiet oraz 25 lat w przypadku mężczyzn. W tym okresie beneficjent powinien brać bezpośredni udział w działaniach lub akcjach ratowniczych co najmniej raz w roku.

Jeśli chodzi o wysokość dodatku do emerytury, to emerytowani ratownicy górscy i strażacy mogą liczyć na dodatkowe 258 złotych miesięcznie do swojego świadczenia podstawowego. Oznacza to, że w skali roku seniorzy zyskają aż 3096 złotych.

Emeryci muszą złożyć wniosek

Aby otrzymać świadczenie, trzeba będzie złożyć wniosek. W tym celu należy udać się do komendanta powiatowego lub miejskiego Państwowej Straży Pożarnej. Co ważne, do wniosku należy dołączyć również specjalne oświadczenie podpisane przez trzy osoby.

Co najmniej jedna z nich mus mieć za sobą pełnienie funkcji publicznych lub okres zatrudnienia w urzędzie obsługującym organ administracji samorządowej. Co istotne, staż pracy takiej osoby musi przynajmniej częściowo pokrywać się z czasem, gdy wnioskodawca brał czynny udział w akcjach ratowniczych.