Co po psychologii biznesu? Kilka porad od eksperta
Co po psychologii biznesu - zastanawiają się studenci tego kierunku i osoby, które chciałyby się na nim kształcić. Możliwości jest wiele, mimo tego, że nie wszyscy jeszcze doceniają to, że biznes opiera się również na zasadach psychologicznych, jak powiedział prof. Andrzej Falkowski z Instytutu Psychologii Ekonomicznej SWPS w Warszawie, to coraz więcej firm chce zatrudniać lub współpracować z psychologami biznesu.
Co po psychologii biznesu?
Nie można działać w biznesie bez znajomości psychologii. Jej zastosowanie obejmuje zagadnienia związane z pracą — rekrutację, szkolenie, motywowanie, zarządzanie i przywództwo, ale również analizę oczekiwań i zachowań konsumenta, czy uczestników rynków finansowych, procesów podejmowania decyzji i oceny ryzyka, czy skuteczności mechanizmów psychologicznych uruchamianych podczas odbioru reklam. Wiedza z zakresu psychologii potrzebna jest menedżerom, przedsiębiorcom, pracownikom działu marketingu, reklamy, analitykom finansowym czy inwestorom - jak powiedział prof. dr hab. Falkowski w rozmowie z Pulsem Biznesu.
Psychologia biznesu - studia
Studia na kierunku psychologia biznesu kształcą w zakresie biznesu, zarządzania, psychologii ogólnej i socjologii. Zdobyta wiedza pozwala zauważyć wpływ mechanizmy psychologiczne w procesach związanych z postrzeganiem pieniądza, wartości, inwestycji i zachowań na rynkach finansowych. Absolwent takich studiów posiada odpowiednie techniki negocjacji oraz mediacji, będzie mógł nadzorować badania naukowe związane z biznesem, analizować trendy organizacyjne i oceniać zdrowie psychiczne i wyniki pracy pracowników. Będzie również w stanie zbadać czynniki psychologiczne wpływające na pracowników czy firmę, ocenić krótkoterminowe i długoterminowe cele firmy oraz ocenić strategię firmy, a także pracować nad poprawą wydajności pracowników i zwiększenie przychodów firmy.
Gdzie szukać pracy po psychologii biznesu?
Absolwenci kierunku psychologia biznesu mogą znaleźć zatrudnienie na stanowiskach operacyjnych, analitycznych i menedżerskich w takich miejscach, jak:
-
agencje konsultingowe,
-
agencje reklamowe i PR,
-
centra badania opinii społecznej i badań marketingowych,
-
działy personalne,
-
agencje pracy, firmy rekrutacyjne,
-
firmy doradcze i szkoleniowe,
-
media,
-
instytucjach naukowo-dydaktycznych
-
organizacje pozarządowe.