Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Czerwone mięso wyłączone z promocji. Bruksela zadecydowała
Kamila Jeziorska
Kamila Jeziorska 30.05.2021 02:00

Czerwone mięso wyłączone z promocji. Bruksela zadecydowała

PHOTO: CEZARY PECOLD/SE/EAST NEWS LODZ HIPERMARKET REAL W LODZI N/Z STOISKO Z MIESEM WSZYSTKIE ZDJECIA NA: http://agencja.se.com.pl 16/12/2008
EAST NEWS, CEZARY PECOLD

Czerwone mięso znalazło się pod lupą Unii Europejskiej, która chce wyłączyć je z promocji żywności. Polscy rolnicy obawiają się najgorszego, ale zapowiadają, że nie będą składać broni.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie są plany UE wobec czerwonego mięsa

  • Dlaczego mogą zaszkodzić Polsce

Czerwone mięso pod lupą UE

Od dłuższego czasu pojawiają się głosy dotyczące tego, że Unia Europejska chce ograniczyć spożywanie mięsa w swoich krajach członkowskich. Organizacje proekologiczne wskazują, że produkcja mięsa znacznie przyczynia się do emisji dwutlenku węgla na świecie.

Już 23 czerwca Bruksela ma zająć się weryfikacją swojej dotychczasowej polityki promocyjnej. Ma za zadanie sprawdzić w jaki sposób przyczynia się ona do promowania zdrowego trybu życia.

Takie dywagacje wzbudziły niepokój wśród producentów czerwonego mięsa. Jak informuje Stefan Krajewski, poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego, zwrócił się w tej sprawie do ministerstwa rolnictwa z interpelacją.

Czerwone mięso z zakazem promocji?

Resort nie pozostawia żadnych złudzeń - możliwość wprowadzenia zakazu promocji czerwonego mięsa jest bardzo realna. Jednocześnie ministerstwo podkreśla, że nie zgadza się z takimi postanowieniami i zamierza bronić polskiego interesu.

"W opinii Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi zasadnym jest kontynuowanie unijnej polityki promocyjnej w oparciu o obecne przepisy" - napisał resort w odpowiedzi. Wszak Polska zajmuje czwarte miejsce pod względem produkcji wieprzowiny i szóste w przypadku wołowiny w całej Europie.

Jak informuje agropolska.pl, zmiany mają zostać przedstawione już w I kwartale 2022 r. Portal zaznacza, że budżet na promocję produktów rolno-spożywczych w tym roku wyniósł 182,9 mln euro. Niemal połowę tej kwoty przeznaczono na promocję produktów organicznych.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]

Tagi: mięso