Podczas pandemii Polacy przestają słuchać disco polo. Dane mówią same za siebie
Kanałom z disco polo spada oglądalność
Jak donosi portal wirtualnemedia.pl, statystyki wskazują na znaczny spadek oglądalności czołowych stacji telewizyjnych transmitujących teledyski muzyczne - Polo TV i Eska TV. Dominującym gatunkiem muzycznym prezentowanym na antenie tych stacji jest disco polo. Ze względu na to, że stacje takie jak 4Fun Dance, Kino Polska Muzyka, Power TV i TO!TV odnotowały wzrosty, wydaje się, że spadek oglądalności Polo TV oraz Eski TV powiązać można także ze spadkiem popularności prezentowanej przez te stacje muzyki disco polo, której pozycja na polskim rynku muzycznym wydawała się niewzruszona. Wspomniane stacje mimo spadków wciąż znajdują się na samym szczycie rankingów oglądalności. "Udział naziemnego kanału Polo TV w okresie od 9 marca do 21 czerwca 2020 roku wyniósł 0,43 proc." - podają wiadomoscihandlowe.pl.
1. Dwa razy zastanów się przed zakupami na bazarach. Jedzenie leży w zatrważających warunkach
Zenek Martyniuk śpiewa disco polo dla Media Markt
Spadek oglądalności kanałów transmitujących disco polo może mimo wszystko wydać się zaskoczeniem ze względu na szczególną pozycję, jaką ten gatunek muzyczny zajmuje w świadomości polskiego społeczeństwa. O mocnej pozycji tej muzyki świadczyć może fakt, że sieć sklepów ze sprzętem RTV Media Markt zaangażowała do współpracy w najnowszej kampanii reklamowej szeroko rozpoznawaną megagwiazdę disco polo - Zenona Martyniuka. W klipie reklamującym promocję „Z ekipą do 70 proc. taniej" Martyniuk śpiewa swój szeroko rozpoznawany hit "Przez twe oczy zielone". Jest to tylko pierwszy z całej serii planowanych spotów z jego udziałem. Jak donosi plejada.pl, za udział w kampanii reklamowej Zenek Martyniuk zgarnął fortunę. Według Super Expressu wynagrodzenie Martyniuka to 1 mln złotych.