Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Dodatkowe opłaty bez zgody klientów. Operator wypłaci rekompensaty
Zuzanna Kabot
Zuzanna Kabot 13.12.2023 17:40

Dodatkowe opłaty bez zgody klientów. Operator wypłaci rekompensaty

Telewizor
Pixabay/Alehandra13

Jeden z operatorów telewizji kablowej i Internetu włączał klientom dodatkowo płatną usługę bez ich zgody. Teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zadecydował, że wszystkie reklamacje muszą zostać rozpatrzone pozytywnie, a abonenci muszą otrzymać rekompensaty.

Znany operator doliczał dodatkowe opłaty bez wiedzy klientów

Vectra oferuje między innymi usługi telewizji kablowej i dostępu do Internetu. Część ofert zawieranych z klientami przewidywała automatyczne uruchomienie dodatkowej usługi “Bezpieczny Internet”. Było to wymagane do zawarcia umowy i nie można było z tego zrezygnować. Funkcja była bezpłatna przez pierwsze dwa lub cztery miesiące, a potem jeśli klient nie zadeklarował rezygnacji, kwota rachunku wzrastała o 6,90 zł miesięcznie. Teraz w tej sprawie UOKiK wydał tak zwaną decyzję wiążącą. 

Właścicieli nieruchomości czekają spore podwyżki. Podatki w 2024 r. pójdą mocno w górę

Vectra zmienia swoją ofertę

Nie do końca uczciwe oferty, w których konieczne było włączenie usługi “Bezpieczny Internet” już przestały funkcjonować. UOKiK podkreśla, że włączenie dodatkowo płatnych usług zawsze wymaga wyraźnej zgody ze strony klienta.

- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, włączenie dodatkowo płatnych  usług musi się odbyć za wyraźną zgodą abonenta. Powinno do tego dojść  najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli zawarcia umowy, a nie na  samym końcu tego procesu - przekazał UOKiK w komunikacie.

Vectra musi wypłacić klientom rekompensaty

Decyzja wydana w tej sprawie przez prezesa UOKiK zakłada pozytywne rozpatrzenie wszystkich reklamacji, które złożyli klienci. Vectra będzie także zobowiązana do tego, by wypłacić swoim byłym i obecnym abonentom rekompensaty w wysokości do 165,60 zł.

- Vectra  poinformuje konsumentów, których dotyczy rekompensata, o decyzji Prezesa  UOKiK w indywidualnej korespondencji, na stronie internetowej Spółki i  prowadzonym przez nią profilu na portalu społecznościowym Facebook - informuje UOKiK.

Tagi: Pieniądze