Dostałeś takiego maila od ZUS? Lepiej działaj szybko, możesz stracić pieniądze

Co się dzieje z naszymi pieniędzmi? Czy nie zapomnieliśmy złożyć jakiegoś ważnego dokumentu? Czy nasze oszczędności są bezpieczne? Chyba każdy z nas chciałby znać odpowiedzi i spać spokojnie, dlatego każda wiadomość z instytucji takiej jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych może wywołać niepokój. Ta jedna rzeczywiście powinna.
Ważna wiadomość do wszystkich klientów ZUS
Jeśli na Twoją skrzynkę przyszło powiadomienie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, lepiej tego nie ignorować. W końcu to ZUS odpowiada za opłacone przez nas składki i wypłaca wszelkiego rodzaju świadczenia. Zdrowy rozsądek podpowiada, że o cokolwiek chodzi, chodzi o pieniądze. Co więcej: o nasze pieniądze.
Ktokolwiek reaguje w ten sposób na kontakt ze strony ZUS, ma rację. Takich wiadomości lepiej nie ignorować i działać szybko. Rzecz w tym, że kiedy emocje wezmą górę możemy popełnić błąd, który będzie nas słono kosztować. Na co lepiej uważać?
“Wystąpił problem z przetworzeniem płatności”
W ostatnim czasie coraz więcej Polaków otrzymuje maile z powiadomieniem z ZUS o “problemie z przetworzeniem płatności”. W związku z tym odbiorcy proszeni są o aktualizację swoich danych. Jest tylko jeden problem: tych wiadomości wcale nie wysyła Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wprowadzenie żądanych informacji nie zaktualizuje ich w bazie ZUS, ale umożliwi oszustom dostęp do naszych pieniędzy. ZUS właśnie wydał komunikat prasowy w tej sprawie.
Rzecznik Zakładu, Wojciech Dąbrówka, przypomina, że ZUS “nie wysyła swoim klientom maili z prośbami o podanie danych karty”. Wiemy, co osoby, które znalazły się w takiej sytuacji, powinny zrobić. I czego nie robić pod żadnym pozorem.

Uważaj na wiadomości z ZUS. “To oszustwo!”
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że drogą internetową może kontaktować się jedynie z klientami, którzy wybrali taką formę kontaktu i posiadają konto PUE. Wówczas jednak w mailu znajdziemy imię i nazwisko pracownika Zakładu, a wiadomość nie będzie zawierać żadnych linków ani prośby o podanie danych.
Po czym natomiast rozpoznamy maila od oszustów? W tym konkretnym przypadku w nazwie wiadomości widnieje “zus-pl” oraz adres "[email protected]”. Załączony link przekieruje nas do strony "prowebdigital.com.ng”, gdzie po zalogowaniu się będziemy mogli “zaktualizować” dane karty płatniczej.
ZUS apeluje, by zachować ostrożność i pod żadnym pozorem nie odpowiadać na tego rodzaju maile ani nie otwierać załączników. Takie działanie może bowiem skutkować zainfekowaniem komputera. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do nadawcy maila, zawsze warto skontaktować się z ZUS lub Centrum Obsługi Telefonicznej. Umożliwia to adres [email protected] oraz numer 22 560 16 00.
Przede wszystkim warto zachować czujność i weryfikować zarówno adresata, jak i informacje zawarte w wiadomości. Pamiętajmy, że oszuści potrafią być bardzo kreatywni, a chwila nieuwagi wystarczy, by stracić wszystkie pieniądze z konta bankowego.





































