Duży bank z ważnym komunikatem. Uwaga, dotyczy wszystkich klientów
ING Bank Śląski ostrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku. Dzięki prostym metodom weryfikacji możesz uchronić się przed ich działaniami.
Klienci ING na celowniku oszustów
ING Bank Śląski ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy dzwonią, podszywając się pod pracowników banku. Dzięki wykorzystaniu technologii maskowania numerów telefonicznych, oszuści mogą sprawiać wrażenie, że kontaktują się z banku. ING przypomina jednak, że istnieje skuteczny sposób, by sprawdzić, czy dzwoniący rzeczywiście reprezentuje bank.
Elon Musk zapłaci majątek? Unia na wojnie z dezinformacją PKO BP ma nową usługę. Skorzystają właściciele nowych samochodówWeryfikacja połączeń z bankiem
Oszuści często próbują przekonać klientów, że na ich kontach doszło do nieautoryzowanych transakcji lub że zaciągnęli kredyt, nawet jeśli PESEL jest zastrzeżony. ING zaleca korzystanie z aplikacji mobilnej ING Mobile, która wysyła powiadomienie, gdy konsultant banku próbuje się skontaktować.
Kliknięcie w powiadomienie pozwala uzyskać informacje o dzwoniącym pracowniku banku, co dodatkowo zabezpiecza przed oszustami. Jeśli powiadomienie nie pojawi się, klienci mogą samodzielnie uruchomić aplikację i sprawdzić, czy rozmówca jest autentyczny.
ZOBACZ TAKŻE: InPost kontra Meta. Rafał Brzoska ostro krytykuje Facebooka
Jak skutecznie zabezpieczyć się przed oszustami
Aby zawsze mieć łatwy dostęp do funkcji weryfikacji, ING sugeruje ustawienie skrótu do tej opcji na głównym ekranie aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej Moje ING. Proces ten jest prosty i składa się z dwóch kroków, co pozwala na szybkie sprawdzenie tożsamości dzwoniącego.
ING apeluje również, aby informować bliskich korzystających z banku o tej funkcji i pokazywać im, jak z niej korzystać. Ważne jest, aby wszyscy byli świadomi zagrożenia i wiedzieli, jak się przed nim chronić.