Dwa duże banki wydały komunikaty: nie zrobisz przelewu i nie wypłacisz gotówki. Problemy techniczne już od środy

Klienci dwóch dużych banków powinni przygotować się na nadchodzące utrudnienia. Wydano komunikaty, w których banki informują o problemach z podstawowymi usługami, takimi jak zlecanie przelewów czy korzystanie z bankomatów. Pierwsze problemy techniczne wystąpią już w środę 26 marca.
Dwa popularne banki wydały ważne komunikaty
Z poziomu aplikacji czy serwisów online możemy zarządzać swoimi finansami, wykonywać przelewy czy dokonywać rożnego rodzaju płatności. Może się jednak zdarzyć, że dostęp do tych usług zostanie czasowo ograniczony. Systemy informatyczne wymagają regularnych aktualizacji, aby zapewnić klientom najlepszą jakość usług, banki co jakiś czas przeprowadzają prace serwisowe. Niestety, wiążą się one z wieloma niedogodnościami.

W ostatnim czasie dwa duże banki zwróciły się do swoich klientów z informacją o planowanych pracach serwisowych. W określonych godzinach utrudnione będzie korzystanie z kluczowych usług bankowości. Lista jest długa. Co dokładnie nie będzie działało i w jaki sposób należy się do tego przygotować?

Klienci banków muszą się przygotować
Banki zwykle uprzedzają swoich klientów o przeprowadzeniu prac serwisowych. Warto dokładnie śledzić komunikaty zamieszczane w aplikacjach czy na stronach internetowych, by móc przygotować się na nadchodzące utrudnienia. Przerwy techniczne wystąpią między innymi w PKO BP. Bank przeprasza za niedogodności i jednocześnie apeluje, by wszystkie ważne transakcje wykonać wcześniej.

Lista utrudnień dla klientów PKO BP nie jest zbyt obszerna. Jak poinformowano, w środę 26 marca w godzinach 23:00 - 23:59 zostaną przeprowadzone prace techniczne, które spowodują przerwę w dostępie do aplikacji IKO. W tym czasie nie skorzystamy z płatności zbliżeniowych telefonem. Jednocześnie bank podkreśla, że same płatności kartami będą działać bez zakłóceń. Z poważniejszymi utrudnieniami będą musieli liczyć się klienci kolejnego banku, który w najbliższych dniach przeprowadzi prace serwisowe.
Nie tylko PKO BP. Kolejny bank zapowiedział utrudnienia
Na utrudnienia w korzystaniu z kluczowych usług powinni przygotować się także klienci ING Banku Śląskiego. Komunikat dotyczy prac serwisowych, które zostaną przeprowadzone nieco później, niż w przypadku PKO BP. Czasowe wyłączenie usług nastąpi z 29 na 30 marca (z soboty na niedzielę), więc klienci mają więcej czasu na to, by wykonać wszystkie ważne transakcje. W tym przypadku lista utrudnień będzie znacznie dłuższa.

ING Bank Śląski zaplanował prace serwisowe w godzinach od 23:30 do 6:00. Przez sześć godzin nie będzie można między innymi skorzystać z bankomatów i wpłatomatów. Niedostępne będą również popularne płatności BLIK czy przelewy ekspresowe. Klienci ING Banku Śląskiego w tym czasie nie skorzystają z: systemu bankowości internetowej Moje ING oraz aplikacji mobilnej Moje ING mobile, systemu bankowości internetowej ING Business i jego wersji mobilnej, płatności internetowych za pomocą Płać z ING, płatności internetowych z dodatkowym uwierzytelnieniem (3DSecure) i specjalnego interfejsu PSD2.
Podczas przerwy technicznej nie będzie również możliwości dokonania zakupu produktów w Moim ING i na stronie www.ing.pl, w tym pożyczek oraz kont. W wydanym komunikacie, podobnie jak PKO BP, ING Bank Śląski przeprasza za niedogodności spowodowane przerwą techniczną.





































