BiznesINFO.pl
PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS Zachowanie bezpieczenstwa podczas zakupow w czasie pandemii koronawirusa, informacja na drzwiach o koniecznosci zakladania maseczek przez klientow: "Bez maseczek klientow nie obslugujemy"

East News, Zofia i Marek Bazak

IKEA nie obsłuży bez maseczki. Sieć wydała oficjalny komunikat

4 Marca 2021

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Udostępnij:

IKEA wydała oficjalne oświadczenie w sprawie klientów, którzy nie zakrywają ust i nosa. Z długiego uzasadnienia płynie jeden wniosek: klientów bez maseczki nie obsługujemy. Jakie są powody decyzji skandynawskiego giganta?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Na jaką podstawę prawną powołuje się IKEA w swoim oświadczeniu

  • Jakie są powody decyzji szwedzkiej firmy

  • Czy klienci mają alternatywę do zakupów stacjonarnych

IKEA nie obsługuje bez maseczek

"Od dnia 27 lutego 2021 r. zakrywanie ust i nosa za pomocą maseczki jest na terenie IKEA obowiązkowe, a Klienci, którzy nie zastosują się do tego obowiązku, nie będą obsługiwani" - napisała IKEA w oświadczeniu opublikowanym na swojej stronie internetowej.

IKEA jako podstawę prawną podaje ustawę o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

Skandynawski gigant podkreśla, że zawsze działa zgodnie z obowiązującym prawem w Polsce. Jego działanie wynika nie tylko z podstaw prawnych, ale także szacunku i troski o klientów oraz pracowników. IKEA powołuje się także na zasadę współżycia społecznego.

"Pragniemy podkreślić, że dbałość o zdrowie nas wszystkich jest najwyższym priorytetem. Dlatego uważamy, że każdy z naszych Klientów powinien czuć się bezpiecznie na terenie naszych sklepów i mieć możliwość zrobienia zakupów bez narażania zdrowia i życia" - zaznacza w komunikacie.

IKEA chce dbać o klientów i pracowników

IKEA chce, aby jej sklepy spełniały wymogi sanitarne. Klienci mają do dyspozycji środki dezynfekujące, a sieć pilnuje odpowiedniej ilości osób na metr kwadratowy. Co więcej, IKEA zachęca także do zachowywania dystansu społecznego w trakcie robienia zakupów.

[EMBED-11]

"W trosce o bezpieczeństwo i wygodę zakupów oferujemy również możliwość zakupów poprzez IKEA.pl lub aplikację mobilną IKEA. Wierzymy, że dbając o siebie wzajemnie, jesteśmy w stanie zmierzyć się z tym trudnym dla nas wszystkim czasem" - kwituje.

IKEA cieszy się ogromną popularnością w Polsce. Szwedzki gigant od lat stawia na swój program lojalnościowy IKEA Family pozwalający klientom na zaoszczędzenie pieniędzy i skorzystanie ze specjalnych ofert. Co więcej, klientów sieci IKEA wciąż przybywa.

Mimo trzeciej fali zachorowań na koronawirusa, sklepy meblowe w Polsce wciąż pozostają otwarte. Rządzący przygotowali specjalne wytyczne, które pozwalają im funkcjonować w reżimie sanitarnym.

Podobne artykuły

Podatek od mięsa lub zakaz jego reklamowania. Spurek o konieczności wprowadzenia zmian

Handel

Mięso niedozwolone w reklamie. Taki zakaz może wejść już niebawem

Czytaj więcej >
RTV EURO AGD mimo lockdownu może sprzedawać

Handel

RTV Euro AGD, Duka czy Black Red White. Część sklepów legalnie ominęła lockdown

Czytaj więcej >
Wikimedia, Mateusz Giełczyński, CC BY-SA 4.0

Handel

Biedronka wprowadza ogromną zmianę w sklepach. Zmieni opakowania swoich produktów

Czytaj więcej >
PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS 28.03.2021. Warszawa N/Z Przedswiateczne zakupy w hipermarkecie Carrefour

Handel

Tesco likwiduje swój program lojalnościowy. Masz czas tylko do końca czerwca

Czytaj więcej >
Biznes Info

Handel

AliExpress w tarapatach. Założyciel musi zapłacić miliardową karę

Czytaj więcej >
Unsplash/Markus Spiske

Handel

Tesco likwiduje hitowy program. Klienci mają czas tylko do 30 czerwca

Czytaj więcej >