InPost już nie wyśle SMS. Operator rezygnuje przez oszustów
InPost kończy z SMS-ami do klientów
InPost do tej pory pozwalał klientom śledzić status przesyłek nadanych do Paczkomatów w wygodny sposób za pośrednictwem wiadomości SMS. Teraz jednak nie będzie to już możliwe. W komunikacie przesłanym do mediów InPost pisze: “W związku z falą fałszywych SMS wstrzymujemy wysyłanie wiadomości związanych ze statusem przesyłki”.
- Jako jeden z pierwszych operatorów logistycznych w Polsce całkowicie rozwiązujemy problem, z jakim boryka się branża, czyli z fałszywymi SMS-ami. Od teraz informujemy: InPost nie wysyła żadnych informacji o płatnościach lub statusie przesyłki poprzez SMS – powiedział Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPost S.A.
W czerwcu firma poinformowała o fałszywych SMS-ach informujących o konieczności dopłaty do przesyłki, które są przesyłane klientom firmy. "InPost NIGDY nie wysyła SMS-ów z informacją o dopłatach, a tym bardziej z linkami zewnętrznymi. Wszelkie informacje na temat rozliczeń pojawiają się wyłącznie w Managerze Paczek lub na fakturze. Zapewniamy, że mamy bardzo restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych i bezpieczeństwo danych osobowych naszych klientów jest dla nas najważniejsze. Najbezpieczniejszym obecnie rozwiązaniem jest używanie naszej aplikacji, w której znajdziecie Państwo m.in. kody odbioru paczek. Zachęcamy do pobrania i zainstalowania naszej aplikacji" - napisano wówczas w oświadczeniu. Przestępcy wyłudzali od klientów Inpostu dane do logowania i wyprowadzali pieniądze z kont ofiar ataków.
Jak widać InPost nie mógł jednak zwalczyć problemu związanego z cyberoszustwami i postanowił całkowicie wycofać wysyłanie wiadomości tekstowych. Teraz jedyną możliwością śledzenia swoich przesyłek od InPost jest przez korzystanie z aplikacji mobilnej InPost zainstalowanej na smartphonie InPost lub na stronie internetowej inpost.pl/sledzenie-przesylek.