Rząd analizuje możliwość wprowadzenia nowych regulacji dotyczących lokalizacji paczkomatów. To odpowiedź na petycję obywatelską wskazującą na uciążliwość sąsiedztwa tych urządzeń. Czy zmiany w przepisach mogą wpłynąć na lidera rynku, firmę InPost?
Rafał Brzoska, szef InPostu, we wrześniu opublikował doroczną już "listę wstydu", tym samym kontynuując o wiele szerszą politykę intensyfikowania debaty publicznej dotyczącej podatku CIT. Porównał wydatki do budżetu swoich głównych konkurentów: francuskiego DPD i niemieckiego DHL. Ich wspólny wkład nie stanowił nawet ekwiwalentu podatku grupy Brzoski. Szef InPostu wyrokuje: winne są ceny transferowe, czyli polska administracja. Sprawdziliśmy.
Polska firma kurierska jest bliska przejęcia całościowego pakietu brytyjskiej firmy logistycznej Menzies Distribution Group – taką informację podały wczoraj brytyjskie media, a dziś potwierdził ją właściciel InPostu. „Naszym długofalowym celem jest zrewolucjonizowanie brytyjskiego rynku e-commerce” – przyznał Rafał Brzoska.
Na początku roku w Polsce działało już 35,5 tys. paczkomatów InPostu, w całym 2023 r. obsłużono dzięki nim blisko 900 mln przesyłek. Maszyny podbiły polski rynek, a ich użytkownicy nabrali konkretnych przyzwyczajeń i oczekiwań. Zapowiedziane nowe paczkomaty okażą się jednak dużym zaskoczeniem, a dla części użytkowników - rozczarowaniem.
Duża część internetowych oszustw i innych działań cyberprzestępczych rozpoczyna się na Facebooku. Należący do Meta serwis stał się bezpieczną przystanią dla oszustw inwestycyjnych, wyłudzeń, ataków phishingowych i wielu innych scenariuszy działań, przez które Polacy są okradani i oszukiwani. Często na duże kwoty. Powodów tego stanu rzeczy jest wiele, na czele z biernością moderacji. Ta nagminnie odrzuca wnioski o usunięcie z treści jawnych oszustw, nie dopatrując się w nich naruszeń regulaminu. Jeśli jednak dysponuje się odpowiednią rozpoznawalnością i wpływowością, można liczyć na specjalne traktowanie - zwycięstwo z Meta ogłosił właśnie Rafał Brzoska, założyciel InPostu i jeden z najbogatszych Polaków.
Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPostu, chce skomercjalizować sektor obronny. Zaproponował, że wyszkoli swoich pracowników, wyposaży ich w broń i w ten sposób wesprze obronę cywilną. Proponuje to innym firmom i zwraca się do Ministerstwa Obrony Narodowej. Miliarder opiniuje: wojna trwa, w Polsce głównie ta cybernetyczna, a przeciwnikami są Rosja i Chiny.
Odpowiedzialna w Polsce za reagowanie na cyberzagrożenia jednostka CERT poinformowała o fali SMS-ów, których autorzy podszywają się pod Pocztę Polską. Tym razem zagrożenie jest poważne ze względu na skalę kampanii. Choć nie wykorzystuje ona środków, które nie byłyby znane już wcześniej, to jednak liczba groźnych wiadomości trafiających do Polaków zwiększa szansę na powodzenie ataków.
Orlen Paczka rzuca wyzwanie Paczkomatom InPostu i proponuje nowy model działania. Polski gigant ogłosił, że jego automaty paczkowe będą współdzielone, to znaczy, że będzie można zamawiać do nich paczki dostarczane przez dowolnych przewoźników. Skorzystają ci, którzy mieszkają bliżej Orlen Paczki, niż Paczkomatów InPostu.
W Polsce stoi najwięcej paczkomatów w Europie, a w skali całego świata ustępujemy tylko Chinom. Nie powinno dziwić, że fenomen jest obiektem zainteresowania naukowców. Ciekawe badanie zostało przeprowadzone na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, gdzie studenci sprawdzili, jakie drobnoustroje znajdują się na automatach pocztowych.
Zespół CSIRT przy Komisji Nadzoru Finansowego zidentyfikował kolejną falę ataków phishingowych, w których wykorzystywana jest marka firmy kurierskiej InPost. Oszuści rozsyłają SMS-y, w których znajduje się do link do strony służącej do wyłudzeń. CSIRT KNF apeluje - bądźcie ostrożni i nie dajcie się okraść!
Właściciel InPostu Rafał Brzoska zapowiedział podjęcie działań wobec firmy Meta, do której należą m.in. Facebook i Instagram. Polski miliarder zarzuca Facebookowi, że za jego pośrednictwem rozlała się fala nieprawdziwych informacji i deep fake’ów wymierzonych w niego oraz jego żonę. Część z nich informowała bowiem o rzekomej śmierci życiowej partnerki biznesmena, czyli Omenay Mehsah.
Powraca znane oszustwo wykorzystujące markę firmy kurierskiej InPost. Fala fałszywych wiadomości jest na tyle zintensyfikowana, że CERT zdecydował o wydaniu pilnego ostrzeżenia. Stracić można dane osobowe i pieniądze.
Grupa InPost wprowadza innowacyjne Paczkomaty Autonomiczne w kilku krajach europejskich. Nowe urządzenia będą testowane między innymi w Gdańsku i Krakowie.
Codziennie tysiące Polaków odbierają swoje przesyłki z automatów InPostu. To rozwiązanie jest tak popularne, że wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy, że istnieje wiele innych usług, działających na tej samej zasadzie. Teraz na rynek ma wkroczyć nowy gracz. Automaty paczkowe mają być… całkowicie darmowe.
Na polskim rynku pojawi się nowy gracz dostarczający automaty pocztowe. Za inicjatywą stoi Włodzimierz Stańczak, założyciel firmy kurierskiej Siódemka. Maszyny mają nosić nazwę pakomaty i nie tylko w kwestii marki mają rzucać wyzwanie InPostowi.
Do Polaków trafiają groźne SMS-y, których nadawcy podszywają się pod firmę kurierską InPost. W treści przekonują potencjalne ofiary, że w systemie zarejestrowana adresowana do nich paczka. W rzeczywistości całość służy kradzieży danych i pieniędzy.
InPost w tym momencie jest jedną z najprężniej rozwijających się spółek w Polsce. W zeszłym kwartale, przy wzroście przychodów o 21,5 procent, grupa zarobiła na czysto 254,8 milionów złotych, o 120 procent więcej niż przed rokiem. Firma ma na ten moment ponad 37 tysięcy paczkomatów, jednocześnie coraz więcej inwestując za granicą. W Polsce natomiast wydatki w tym obszarze zmalały o 17 procent.
Polacy mogą otrzymywać wiadomości SMS od cyberprzestępców podszywających się pod InPost. Zawierają one informacje o rzekomej konieczności potwierdzenia adresu. Nie należy klikać w link podany w wiadomości, bo może się to dla nas źle skończyć. Przedstawiamy szczegóły.
InPost wprowadza zmiany, które zainauguruje zaraz po majówce - 8 maja. Spółka przekazuje, że innowacja wynika z licznych “zapytań” partnerów. Co dokładnie się zmieni?
InPost, lider w dziedzinie usług logistycznych w Polsce, wzmacnia swoją obecność na rynku poprzez rozwój sieci lodówkomatów. Po długim okresie stagnacji firma powraca do inwestycji w te innowacyjne urządzenia, które oferują nowe możliwości przechowywania i dostarczania produktów spożywczych.
Inpost dokonuje mocnego transferu. CFO Grupy został Javier van Engelen, były CDO Jeronimo Martins. Rafał Brzoska, founder Inpostu, podkreśla, że doświadczenie nowego nabytku odegra ważną rolę w realizacji strategii Inpostu.
InPost zapowiedział uruchomienie nowej usługi. Jeszcze w tym roku wystartować mają przesyłki międzynarodowe. Co ważne, wysyłać będzie można za pośrednictwem paczkomatów – tak wygodnie, jak ma to miejsce w przypadku przesyłek krajowych.
Poczta tradycyjna odchodzi w zapomnienie, ustępując miejsca nowym, innowacyjnym rozwiązaniom w dziedzinie wysyłki przesyłek. Od lat cieszące się popularnością paczkomaty InPost stawiają kolejny krok naprzód, oferując klientom możliwość wysyłania nie tylko paczek, ale również listów. Jak ta zmiana wpłynie na rynek usług pocztowych?
InPost, znany lider w świadczeniu usług logistycznych w Polsce, ogłosił planowane podwyżki cen, które mają wejść w życie już od 1 marca 2024 roku. Ale czy te zmiany dotkną tylko klientów biznesowych, czy też mogą wpłynąć na wszystkich użytkowników usług firmy?
Wielu z nas może spotkać niemałe zaskoczenie, gdy dostaniemy od aplikacji to powiadomienie. Chodzi o prośbę InPost Mobile o zweryfikowanie numeru telefonu użytkownika. Mamy na to 20 dni – po tym czasie ważność konta wygaśnie.
Dobre wieści dla tych, którzy nie śpieszyli się z kupnem świątecznych prezentów. Choć wigilia już za 5 dni, to kolejne firmy deklarują, że jest jeszcze czas na zamówienie podarunków przez internet.
Podobnie jak w poprzednich latach, firma kurierska InPost uruchomiła program gwarancji dostawy przed wigilią. Dzięki temu znamy już terminy dla określonych usług i regionów, których dotrzymanie sprawi, że pod choinką nie będzie w tym roku pusto.
Okres przedświąteczny to czas zwiększonej liczby ataków na cyberbezpieczeństwo, w których napastnicy podszywają się pod firmy kurierskie. Zwiększone zainteresowanie zakupami w Sieci może zmniejszać czujność użytkowników. Właśnie zidentyfikowano kolejną kampanię, tym razem napastnicy podszywają się pod firmę kurierską InPost.