InterMarche w Polsce się kurczy. W Europie sieciówka planuje jednak kolejne otwarcia
Intermarche trzyma poziom
Choć w 2019 roku zamknięto 11 sklepów Intermarche, to nie oznacza, że Grupa Muszkieterów nie radzi sobie dobrze na polskim rynku. Jak podaje portal dlahandlu.pl, francuski właściciel sieci zakończył ubiegły rok z obrotami na poziomie 7,74 mln zł. Tym samym grupa zanotowała wzrost o blisko 270 mln zł rok do roku (podwyżka 3,6 proc.). Samej sieci Intermarche udało się utrzymać obroty w wysokości 5,18 mld zł.
Intermarche otworzy 20 nowych sklepów
W tym roku Intermarche planuje otworzyć 20 nowych placówek w Europie, a połowa z nich ma być sklepami ekspresowymi - informuje portal dlahandlu.pl. Sieć zamierza się rozwijać, w czym ma pomóc wprowadzanie nowych formatów. Rozwijane będą usługi e-commerce. Intermarche chce także wprowadzić rozwiązania Drive do 400 placówek.
- Mamy ambitne plany na 2020 rok. Planujemy m.in. rozwijać usługi z zakresu e-commerce. Chcemy także, by nasza sieć z produktami dla domu i ogrody była dostępna w przynajmniej 15 nowych lokalizacjach - zapowiada na łamach dlahandlu.pl Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Intermarche nie odpuści polskiego rynku
Intermarche już od jakiegoś czasu zamyka sklepy w Polsce. Portal dlahandlu.pl informuje, że pod koniec 2019 roku francuska grupa prowadziła w naszym kraju 204 sklepy. Dwa lata temu było ich 215. A to oznacza, że w ostatnim roku w Polsce zamknięto 11 punktów. Pomimo tego sieć zapowiada rozwój na polskim rynku.
Jak podaje portal dlahandlu.pl, obroty Grupy Muszkieterów w 2019 r. wyniosły w sumie 45,3 mld euro, a to oznacza, że sprzedaż podniosła się o 0,4 proc. Tylko we Francji Intermarche odnotowało wzrost sprzedaży o 1,9 proc. do 23,5 mld euro.