BiznesINFO.pl Handel Jabłkowa afera w Biedronce. Klienci długo o tym nie zapomną
Fot. East News/Marek Bazak

Jabłkowa afera w Biedronce. Klienci długo o tym nie zapomną

31 października 2024
Autor tekstu: Zuzanna Kłosek

Oferta Biedronki po raz kolejny zaskoczyła klientów, choć tym razem w niekoniecznie pozytywnym sensie. Internet obiegły zdjęcia “halloweenowych jabłek”, a w komentarzach posypały się krytyczne uwagi. Oburzenie klientów wywołała nie tylko cena owoców… Ich uwagę zwrócił także inny szczegół. Odpowiedź spółki może zaskoczyć.

Jabłka z Biedronki zrobiły furorę. Nie na to liczyła sieć

Od zawsze Biedronka przyciągała klientów promocjami i wyjątkowymi okazjami. Kilka miesięcy temu hitem marketingowym okazała się być również wojna z Lidlem — dyskusje o długich paragonach i paletach z towarem w alejkach wcale nie odstraszały kupujących. Teraz sieć dyskontów znów jest na językach internautów, tym razem z powodu specjalnych jabłek z halloweenowym grawerem . Najwięcej komentarzy wcale nie dotyczyło jednak samego produktu, a jego opakowania.

Właśnie się zaczęło. Te hity w Rossmanie kupisz za półdarmo

Afera w Biedronce. Cena powala, opakowanie budzi wątpliwości

Z okazji Halloween sieć postawiła na sprzedaż jabłek ze specjalnym grawerem: “Happy Halloween”. Udekorowane w ten sposób owoce okazały się sporym wydatkiem, kosztowały bowiem aż 2,99 zł — za sztukę! Był to pierwszy krok do zdenerwowania klientów, znacznie więcej osób oburzyło się jednak na sposób zapakowania jabłek. Każde z nich zostało opakowane w osobny, foliowy worek . Pod postem TakiTemat, który udostępnił zdjęcia jabłek, nie zabrakło komentarzy w tej kwestii. Pojawiły się pytania o generowanie niepotrzebnych odpadów.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=122174920760090090&set=pcb.122174920796090090&__cft__[0]=AZU3dbDb-1RXtg9ecQIa5zXEjh8HpSEZNAvf76MAbGal3acjCe0JuF-eus2r9nj_H99ZeiVFbeXCfM3dXUtZ_zNQvOPVOMk20nlU7atEbsTbJQyyl4M8V0UmA9bX73wDqC8U5x0XaSq5qlk0f1WKoVgsq1zpQT2orEWiNtAkzcHwkg&__tn__=*bH-R

Ekologia pełną gębą

Fajny pomysł na produkcję plastiku

Wściekli się z tymi foliowymi worami, idiotyzm. Niedługo każde ziarnko grochu czy fasoli tak zapakują

Biedronka tłumaczy się z jabłkowej afery

Sieć dyskontów nie pozostawiła sprawy bez komentarza. Głos w sprawie zabrał Łukasz Żmudziński, starszy menedżer ds. jakości produktów świeżych Biedronki . W rozmowie z Faktem zaznaczył, że dbanie o środowisko stanowi jeden z filarów działalności spółki. Dodał, że specjalne opakowanie jabłek było niezbędne dla trwałości graweru , jednak nie to działanie nie będzie miało negatywnego wpływu na środowisko.

Folia wykorzystywana do pakowania tych jabłek, jest biodegradowalna, co wpisuje się w zarządzanie materiałami i opakowaniami realizowane w ramach jednego z filarów strategii Biedronki – poszanowania środowiska naturalnego — powiedział Łukasz Żmudziński.

Gdzie zrobić zakupy przed i 1 listopada? Sklepy podjęły decyzję: mamy pełną listę
Paliwo za mniej, niż 5 zł. Wyjątkowa promocja przed świętami: czasu jest mało
Obserwuj nas w
autor
Zuzanna Kłosek

Redaktorka portalu BiznesINFO. Jestem studentką Twórczego Pisania i Marketingu Wydawniczego na Uniwersytecie Śląskim. Poprzednie studia ukończyłam z wyróżnieniem na kierunku Kultury Mediów. Kocham książki, którymi interesuję się zarówno od strony czynnej, jak i biernej, co wykorzystuję pisząc powieści, ale również tworząc dla czasopisma ArtPapieru i miesięcznika Kreatywni. Wolne chwile spędzam przy serialach i grach komputerowych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat