Jabłkowa afera w Biedronce. Klienci długo o tym nie zapomną
Oferta Biedronki po raz kolejny zaskoczyła klientów, choć tym razem w niekoniecznie pozytywnym sensie. Internet obiegły zdjęcia “halloweenowych jabłek”, a w komentarzach posypały się krytyczne uwagi. Oburzenie klientów wywołała nie tylko cena owoców… Ich uwagę zwrócił także inny szczegół. Odpowiedź spółki może zaskoczyć.
Jabłka z Biedronki zrobiły furorę. Nie na to liczyła sieć
Od zawsze Biedronka przyciągała klientów
promocjami i wyjątkowymi okazjami.
Kilka miesięcy temu hitem marketingowym okazała się być również wojna z
Lidlem
— dyskusje o długich paragonach i paletach z towarem w alejkach wcale nie odstraszały kupujących. Teraz
sieć dyskontów znów jest na językach internautów, tym razem z powodu specjalnych jabłek z halloweenowym grawerem
. Najwięcej komentarzy wcale nie dotyczyło jednak samego produktu, a jego opakowania.
Afera w Biedronce. Cena powala, opakowanie budzi wątpliwości
Z okazji Halloween sieć postawiła na sprzedaż jabłek ze specjalnym grawerem: “Happy Halloween”. Udekorowane w ten sposób owoce okazały się sporym wydatkiem, kosztowały bowiem aż 2,99 zł — za sztukę! Był to pierwszy krok do zdenerwowania klientów, znacznie więcej osób oburzyło się jednak na sposób zapakowania jabłek. Każde z nich zostało opakowane w osobny, foliowy worek . Pod postem TakiTemat, który udostępnił zdjęcia jabłek, nie zabrakło komentarzy w tej kwestii. Pojawiły się pytania o generowanie niepotrzebnych odpadów.
Ekologia pełną gębą
Fajny pomysł na produkcję plastiku
Wściekli się z tymi foliowymi worami, idiotyzm. Niedługo każde ziarnko grochu czy fasoli tak zapakują
Biedronka tłumaczy się z jabłkowej afery
Sieć dyskontów nie pozostawiła sprawy bez komentarza. Głos w sprawie zabrał Łukasz Żmudziński, starszy menedżer ds. jakości produktów świeżych Biedronki . W rozmowie z Faktem zaznaczył, że dbanie o środowisko stanowi jeden z filarów działalności spółki. Dodał, że specjalne opakowanie jabłek było niezbędne dla trwałości graweru , jednak nie to działanie nie będzie miało negatywnego wpływu na środowisko.
Folia wykorzystywana do pakowania tych jabłek, jest biodegradowalna, co wpisuje się w zarządzanie materiałami i opakowaniami realizowane w ramach jednego z filarów strategii Biedronki – poszanowania środowiska naturalnego — powiedział Łukasz Żmudziński.