Jak sprzedawać więcej, bez inwestycji w reklamę?
Sprzedaż przez internet jest bardzo przyszłościowa, a sklepów online ciągle przybywa. Pandemia jeszcze wzmocniła ten trend – podczas lockdownów wielu kupujących przeniosło swoje zakupy do internetu, a sklepy online notowały większe zyski.
Taki stan rzeczy powoduje, że na rynku e-commerce coraz trudniej się wyróżnić, a inwestycja w reklamę wymaga często sporych nakładów finansowych. Doskonałą alternatywą może być przyciągnięcie klientów poprzez zaoferowanie im płatności odroczonych PayPo.
Płatności odroczone - łatwy sposób na zwiększenie sprzedaży?
Ze względu na rosnącą konkurencję, sprzedawcy internetowi na różne sposoby prześcigają się w zdobywaniu klientów. Część z nich inwestuje w darmową dostawę, inni wydłużają termin zwrotów i biorą ich koszty na siebie, a jeszcze inni przeznaczają wysokie budżety na kampanie marketingowe. Jest jednak prostszy sposób, aby znacząco zwiększyć wartość transakcji w sklepie internetowym - udostępnić klientom opcję płatności odroczonych.
Odroczone płatności PayPo pozwalają klientom sklepów płacić za swoje zakupy później – nawet do 30 dni od dnia złożenia zamówienia i to bez żadnych dodatkowych kosztów. Klient podczas zakupów online, wybiera PayPo spośród dostępnych metod płatności. Następnie zostaje przekierowany do formularza, gdzie podaje swoje podstawowe dane, na podstawie których uzyskuje decyzję o odroczeniu płatności. PayPo płaci jego rachunek w sklepie, a zamówienie jest wysyłane do kupującego. Od tego momentu klient ma 30 dni na uregulowanie swojego rachunku w PayPo, bez żadnych dodatkowych kosztów lub może rozłożyć płatność na raty.
Klienci, którzy mają w sklepie online dostępną opcję płatności odroczonych do wyboru kupują o wiele więcej i aż dwa razy częściej. Jak pokazują dane PayPo, średnia wartość koszyka zakupowego z PayPo, zwiększa się od 20 do 40 proc. w porównaniu z alternatywnymi metodami płatności.
Dodatkowo sklepy korzystające z płatności odroczonych PayPo notują też wyższy wskaźnik konwersji produktów premium i nieprzecenionych, gdyż mogąc odroczyć płatność i zapłacić później, klienci łatwiej decydują się na zakup nawet droższych produktów. Podobnie to działa w przypadku sezonowych promocji, podczas których z opcją PayPo, klienci chętniej decydują się na zakup większej ilości produktów.
Płatności odroczone po prostu motywują klientów do zakupów. Kiedy widzą oni tę opcję płatności w sklepie, to szybciej i łatwiej decydują się na dodanie produktów do koszyka. Dodatkowo informacja o możliwości skorzystania z płatności odroczonych, zastosowana w odpowiednim momencie procesu zakupowego, pozwala uratować aż od 15 do 30 proc. porzuconych koszyków. Aż 22% spośród porzucających koszyk bez zapłaty sprawdza stan swojego konta lub dostępność budżetu zakupowego, z opcją płatności odroczonych, nie muszą się o to martwić.
Polscy klienci pokochali BNPL (buy now, pay later) - Ty też na nie postaw w sklepie
Coraz więcej kupujących online w Polsce decyduje się na skorzystanie z opcji płatności odroczonych. Już co drugi kupujący w Polsce słyszał o opcji płatności odroczonych, a co trzeci z niej korzystał. Popularność tej metody płatności potwierdzają same dane PayPo, z którego korzysta już ponad pół miliona kupujących w sieci, którzy zrealizowali już w sumie około 8 mln transakcji na ponad miliard złotych.
PayPo dostępne jest już w ponad 5 tys. największych sklepów online w Polsce, takich jak m.in. CCC, eObuwie, Sephora, Answear, Media Markt, Empik, Decathlon i wiele innych.
Materiał zewnętrzny