Jak zacząć sprzedawać przez internet?
Tworzysz rękodzieło i marzy Ci się własny biznes? A może zamierzasz dzielić się wiedzą, pisząc e-booki? Niezależnie od tego, co chcesz sprzedawać, przestrzeń internetowa to doskonałe miejsce do zarabiania na swojej pasji. Co należy zrobić, zanim zdobędziesz pierwszego klienta? O tym w dalszej części artykułu.
Określ grupę docelową i stwórz markę
Kolejne świeczki, ubranka dla dzieci, perfumy lub notesy nie znajdą swoich wiernych fanów bez przemyślanej komunikacji, ale i dopasowania produktów do potrzeb. Zastanów się do kogo chcesz kierować swoje produkty i jakie będą ich unikalne cechy.
Może znajdziesz nieoczywisty zapach dla produkowanych przez siebie świec? Ubranka dla dzieci będą „rosły” razem z nimi? Notesy będą miały miejsce na planowanie podróży po świecie? Wybierz niszę, aby znaleźć jak najwierniejszych klientów i nie zginąć w oceanie podobnych produktów. Jak to zrobić?
Zapytaj osoby korzystające z podobnych produktów, jakich wariantów brakuje im na rynku. Te odpowiedzi mogą być źródłem cennych informacji. Pomogą Ci dopasować ofertę w taki sposób, aby spełniała rzeczywistą potrzebę danej grupy konsumentów.
Stwórz sklep internetowy i włącz metody płatności
Platforma internetowa jest sercem Twojego sklepu. Jej niezawodność i łatwość poruszania się mogą wpłynąć na to, czy klienci dokończą zakupy, a nie poprzestaną tylko na przejrzeniu oferty. Możesz skorzystać z gotowych sklepów internetowych, platform open source lub stworzyć własny sklep od podstaw.
Niezależnie od tego, który z powyższych sposobów wybierzesz, kluczowe jest zaoferowanie przyszłym klientom szerokiego wyboru sposobów płatności. BLIK, płatność kartą lub wdrożenie bramki płatności Autopay, to dziś standardowe i chętnie wybierane przez klientów rozwiązania, których brak zniechęca wiele osób do złożenia zamówienia. Jeżeli chcesz zmaksymalizować pozytywne doświadczenia odwiedzających, udostępnij klientom formy płatności, z których lubią korzystać.
Daj znać klientom, że istniejesz
Gdy Twój sklep będzie już gotowy, należy zająć się promowaniem swoich produktów. Do dyspozycji masz liczne kanały społecznościowe, w których możesz udostępniać zdjęcia lub odnośniki przekierowujące do konkretnych kategorii. Aby osiągnąć lepszą skuteczność, zainwestuj w reklamy wyświetlające się osobom z Twojej grupy docelowej oraz użytkownikom przeglądarek internetowych.
Jak widzisz, rozpoczęcie sprzedaży internetowej może być proste i intuicyjne. Jeżeli zadbasz o kluczowe elementy, takie jak sprawny sklep internetowy i szerokie możliwości opłacenia zamówienia, klienci zainteresowani Twoimi produktami będą polecać Cię dalej, a Twój sklep szybko zyska popularność.
Artykuł sponsorowany