Jeśli nie zgłosisz do ZUS zmian w adresie i banku, to przestaniesz dostawać pieniądze
Po zmianie miejsca zamieszkania lub numeru konta bankowego należy niezwłocznie poinformować o tym fakcie ZUS. W przypadku, gdy klient tego nie zrobi, może nie otrzymywać wysyłanych przez Zakład pieniędzy oraz informacji. Na przekazanie do ZUS wspomnianych zmian jest 12 dni, licząc do dnia wypłaty pieniędzy przez Zakład.
Pamiętaj, by zawiadomić ZUS
O obowiązku poinformowania ZUS o przeprowadzce lub zmianie numeru konta bankowego powinni pamiętać wszyscy, którzy otrzymują zasiłek, rentę lub emeryturę .
Każdą zmianę adresu i numeru rachunku bankowego nasz klient powinien zgłosić najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem, w którym wypłacamy mu, co miesiąc jego pieniądze – tłumaczy Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku w komunikacie przesłanym do redakcji Biznesinfo.
Rzeczniczka podkreśla, że jeśli ktoś za późno przypomni sobie o skontaktowaniu się z ZUS lub w ogóle przeoczy termin, nie dostanie na czas swoich pieniędzy , gdyż wysłane na niewłaściwy adres środki finansowe trafią z powrotem do Zakładu.
Seniorzy się denerwują
W przypadku, gdy klient nie dopełnił obowiązku poinformowania Zakładu, zaczyna się denerwować, że jeszcze nie otrzymał pieniędzy. Dotyczy to w szczególności seniorów , którzy zgłaszają się później do placówek ZUS i dopiero na miejscu dowiadują się, iż Zakład wysłał świadczenie finansowe na wcześniej podany adres czy też numer konta.
Dlatego rzeczniczka apeluje, by o zmianach informować jak najszybciej. Należy to zrobić na druku EZP. Formularz można złożyć osobiście, przesłać pocztą lub przekazać za pośrednictwem PUE ZUS.