Popularna sieciówka szykuje się na prawdziwy szturm. Już wystawia palety z ryżem, konserwami i pasztetem
Kaufland wyprzedza trendy
Sytuacja na świecie rozwija się bardzo dynamicznie, jeśli chodzi o szerzącą się epidemię koronawirusa. W sklepach w Wielkiej Brytanii i Niemczech już zaczyna brakować produktów, dlatego Kaufland postanowił wyprzedzić to, co nieuniknione .
Biuro prasowe Kauflandu poinformowało portal wiadomoscihandlowe.pl, że sieć, bogatsza o doświadczenia z marca, koncentruje się w tej chwili na tym, by zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom i klientom. Kaufland chce także, by na półkach nie zabrakło niezbędnych artykułów higienicznych i spożywczych.
"Zwiększone zapotrzebowanie na te artykuły widoczne szczególnie w marcu br., a także dynamicznie zmieniające się okoliczności wymagały od nas szybkiej i efektywnej reorganizacji kluczowych dla handlu procesów. Doświadczenie, które wówczas zebraliśmy, pokazało, że nawet w wyjątkowych sytuacjach jesteśmy w stanie zachować ciągłość dostaw oraz wysoki poziom obsługi". - przekazała sieć w komunikacie.
"Sytuacja wokół nas zmienia się bardzo szybko, o czym świadczy m.in. większe niż zwykle zainteresowanie artykułami spożywczymi, takimi jak ryż czy makaron, które obserwujemy w ostatnim czasie. Aby zapewnić klientom dostępność towarową, jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi dostawcami i reagujemy na zmieniające się zapotrzebowanie" - cytują dalej wiadomoscihandlowe.pl.
1 . Rząd szykuje specjalne mandaty dla rodziców. Wystarczy, że dziecko w szkole zrobi jedno 2 . Pawłowicz mówiła o "menelach, którzy ją zaatakowali". Oni mają nagranie, jest w sieci 3 . Wszystkich świętych z decyzją rządu. Już znamy plan, co do cmentarzy
Kaufland - godziny otwarcia
Podobnie jak Biedronka, czy Lidl, Kaufland zdecydował się na wydłużenie czasu pracy sklepów. Teraz zakupy w niemieckiej sieci można robić od 6:00 do 23:00.
Kaufland nawiązał też współpracę z jedną z aplikacji, która zajmuje się dostarczaniem zakupów prosto do domów klientów.
- Nawiązaliśmy współpracę z Everli, dzięki czemu w 16 miastach w Polsce klienci mogą dokonywać zakupów online z dostawą do domu. W kilkunastu miastach rozwinęliśmy także usługę click & collect, która umożliwia zdalną rezerwację produktów, a co za tym idzie, ułatwia zakupy oraz pozwala zaoszczędzić czas – poinformowało portal biuro prasowe.
Taktyka Lidla i Biedronki jest odmienna niż ta, którą zdecydował się przyjąć Kaufland. Wymienione sklepy stawiają raczej na świeże produkty, głównie owoce, warzywa, mięso, wędliny, sery i gotowe dania.
Wiadomoscihandlowe.pl powołują się na dane BNP Paribas, z których wynika, że konsumenci nie robią już tak wielkich zakupów jak podczas pierwszej fali epidemii koronawirusa.
Ze sklepowych półek znowu zaczynają znikać towary, jednak ich specyfika jest inna niż w marcu. Czy podjęte decyzje okażą się trafne dla Kauflanda? Czas pokaże. Doświadczenie innych krajów pokazuje też, że nie jest wykluczone, że Polacy zaczną robić solidne zapasy i z polskich półek zaczną znikać produkty takie jak w Niemczech i Wielkiej Brytanii, czyli właśnie mąka, konserwy i środki higieniczne.