Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Kierowcy będą masowo tracić prawo jazdy? UE zapowiada zmiany
Zuzanna Kabot
Zuzanna Kabot 27.02.2024 22:16

Kierowcy będą masowo tracić prawo jazdy? UE zapowiada zmiany

Autostrada, samochody, prawo jazdy
Arkadiusz Ziolek/East News, Pixabay/zdrsoft

Dziennik “Fakt” donosi, że Unia Europejska pracuje nad wprowadzeniem rewolucyjnych przepisów związanych z ruchem drogowym, które mogą wiązać się z nieprzyjemnymi konsekwencjami dla Polaków. Okazuje się bowiem, że kierowcy będą masowo tracić prawo jazdy. O co dokładnie chodzi?

Unia Europejska chce wprowadzić rewolucyjne zmiany w przepisach

“Fakt” informuje, że Unia Europejska zaczęła pracę nad wprowadzeniem rewolucyjnych zmian dla kierowców. Główne założenie jest takie, żeby do 2050 roku położyć kres śmiertelnym wypadkom we wszystkich krajach członkowskich.

UE chce zrobić to za pośrednictwem dodatkowych ograniczeń prędkości, co wiązałoby się także z radykalnym zaostrzeniem kar za zbyt szybką jazdę. Jak takie zmiany wpłyną na polskich kierowców?

700 zł więcej do emerytury. Otrzyma tylko jeden rocznik

UE zapowiada zmiany. Kierowcy masowo będą tracić prawo jazdy?

Obecne przepisy, które obowiązują w naszym kraju, zakładają, że prawo jazdy zostaje zatrzymane na trzy miesiące, jeśli kierowca przekroczył dozwoloną prędkość o 50 km/h w terenie zabudowanym. Z kolei zmiany, których chce Unia Europejska, mają doprowadzić do tego, że kierowcy utracą uprawnienia do kierowania pojazdem w momencie przekroczenia prędkości o 30 km/h. Wejście w życie takich zasad sprawi, że jeszcze większa liczba kierowców będzie tracić prawo jazdy.

Eksperci o zmianach, które planuje wprowadzić UE

Dziennik “Fakt” postanowił skierować do eksperta pytanie dotyczące zmian w przepisach, które planuje wprowadzić Unia Europejska. Jak się okazuje, specjalista w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego uważa, że takie rozwiązanie byłoby bardzo korzystne.

To bardzo dobry krok, by zadbać o bezpieczeństwo pieszych. Dobry, ale pod pewnymi warunkami. Przede wszystkim należy dokonać rzetelnej, uczciwej, drobiazgowej lustracji oznakowania drogowego ograniczającej prędkość - mówi Marek Konkolewski, cytowany przez “Fakt”.