Klienci nie mogli zrobić zakupów w Biedronce. Powód zaskakuje
Jakiś czas temu poinformowano, że zerowa stawka VAT na żywność zostanie zniesiona i od 1 kwietnia znów będzie wynosiła 5 proc. Klienci, którzy zaledwie dzień później wybrali się na zakupy do Biedronki, napotkali problemy z kupieniem niektórych produktów i twierdzili, że ma to związek ze zmianami cen. Jest komentarz sieci.
Zerowa stawka VAT na żywność nie została przedłużona
W 2022 roku wprowadzona została zerowa stawka VAT na żywność. Rząd zdecydował się na takie rozwiązanie w związku z szalejącą inflacją, która osiągnęła naprawdę wysoki poziom. W ostatnim czasie wzrost cen nie był już aż tak odczuwalny, więc zapadła decyzja o zniesieniu tej tarczy antyinflacyjnej. Dla budżetu państwa było to ogromne obciążenie, więc powrót 5 proc. VAT- u był nieunikniony. Jakiś czas temu Ministerstwo Finansów przekazało, że zerowy VAT zostanie zniesiony 1 kwietnia .
Zobacz także: Poczta Polska wprowadziła nową usługę. Zyskała ogromną popularność
Klienci Biedronki nie mogli kupić niektórych produktów
Zaledwie dzień po zniesieniu zerowego VAT-u na żywność klienci Biedronki napotkali pewne przeszkody podczas robienia zakupów . Jak informował serwis o2.pl, konsumenci nie mogli skasować niektórych produktów. Gdy pytali pracowników popularnej sieci o powód tego zjawiska, informowano ich, że ma to związek ze zmianą VAT-u.
Dziś Biedronka nie jest przygotowana na zmianę cen z VAT i w Suwałkach od rana informują, że produkty te nie wchodzą na kasę - przekazała jedna z klientek, cytowana przez portal o2.pl.
Z czego wynikały problemy podczas zakupów? Biedronka odpowiada
Portal o2.pl postanowił zapytać Biedronkę o zaistniałą sytuację. Okazało się, że problemy podczas skanowania produktów wcale nie wynikały ze zmiany stawki VAT na artykuły spożywcze. Biuro prasowe popularnej sieci przekazało serwisowi, że przyczyną były chwilowe problemy techniczne.
Zgłoszona sytuacja dotyczyła wybranych placówek i nie była związana ze zmianami VAT, które przebiegały całkowicie normalnie we wszystkich sklepach Biedronki. Nasz dział IT natychmiast zareagował i problem został naprawiony, okazując się incydentalnym problemem technicznym. Przepraszamy naszych Klientów za chwilowe niedogodności - przekazało biuro prasowe serwisowi o2.pl.