Klienci polskiego banku zaatakowani. Trzeba uważać na podejrzane SMS-y
Trwa groźny atak na klientów banku, który wyróżnia się dopracowaniem, dbałością o szczegóły, a przez to może się okazać diablo skuteczny. Przestrzegamy, aby w najbliższych dniach zwracać szczególną uwagę na SMS-y, które do nas docierają, bo właśnie za ich pośrednictwem rozpoczyna się oszustwo.
Jak rozpoznać atak oszustów?
Niebezpiecznik ostrzega przed dopracowaną kampanią phishingową wycelowaną w klientów banku BNP Paribas. Wiele wskazuje na to, że jest to atak na dużą skalę oraz że może być bardzo skuteczny – zastosowane przez napastników środki są pieczołowicie przygotowane, a to zawsze przekłada się na większą liczbę ofiar.
Kontakt rozpoczyna się od wiadomości tekstowej. Jej treść informuje, że konieczne jest zweryfikowanie tożsamości klienta, inaczej konto w banku zostanie zablokowane. Aby temu zapobiec, należy przejść pod adres wysłany w SMS-ie.
Uwaga na dopracowane oszustwo – na celowniku iPhone’yOszuści przejmują konta bankowe
Po przejściu pod wskazany adres wyświetlana zostaje fałszywa strona logowania do usługi GOonline w BNP Paribas. Napastnicy przekonują, że w celu uniknięcia blokady konieczne jest ponowne logowanie bankowości elektronicznej.
W pierwszej kolejności nakłaniani jesteśmy do podania loginu, potem hasła, a następnie uwierzytelnienie aplikacji. Oczywiście cały czas mamy do czynienia z fałszywą stroną, podróbką, a wszystkie, dane, które wprowadziliśmy, trafiają do oszustów.
Jak się ochronić przed oszustwem?
W ten sposób atakujący przejmują kontrolę nad kontem, a to może prowadzić do utraty wszystkich środków, a nawet zaciągnięcia zobowiązań, które obciążą ofiary. Jeśli otrzymałeś podejrzanego SMS-a, zignoruj go. Jeśli już przekazałeś dane, to jak najszybciej skontaktuj się BNG Paribas.
Źródło: niebezpiecznik.pl