BiznesINFO.pl Praca Kobieta miała sześciocyfrową pensję. Rzuciła pracę, bo nie chciała wrócić do biura
Pixabay

Kobieta miała sześciocyfrową pensję. Rzuciła pracę, bo nie chciała wrócić do biura

29 sierpnia 2023
Autor tekstu: Magdalena Madoń

Coraz więcej pracodawców każe swoim pracownikom wrócić do biur. Nie wszystkim się to podoba. 53-letnia kobieta z Arizony rzuciła pracę, w której zarabiała sześciocyfrową kwotę, ponieważ nie chciała pracować stacjonarnie.

Rzuciła pracę, bo szef kazał jej wrócić do biura

53-letnia Felicia z Arizony pracowała w administracji. Przez ostatnie półtora roku firma działała w modelu hybrydowym, dwa dni w biurze i trzy dni w domu.

Pracownica złożyła wypowiedzenie, kiedy otrzymała wezwanie do powrotu do biura na pięć dni w tygodniu, informuje amerykański portal insider.com. Kobieta uznała, że lepiej zrezygnować z sześciocyfrowej pensji niż dojeżdżać codziennie do biura .

Szukała pracy w hotelu. Na rozmowie kwalifikacyjnej zapytała czy może pracować z domu

Kobieta wolała pracować hybrydowo

Zdaniem kobiety, pracując hybrydowo była równie, a może nawet bardziej produktywna niż podczas pracy wyłącznie w biurze. Stwierdziła także, że traci dużo czasu na dojazdach i plotkach w pracy. Uświadomiła to sobie, stojąc w korku.

Była pracownica prosiła o nieujawnianie tożsamości, portal Insider zapewnił, że zweryfikował nazwisko, miejsce zatrudnienia i wynagrodzenie kobiety.

Zalety pracy zdalnej dla pracowników

Produktywność pracowników zdalnych jest przedmiotem dyskusji między pracownikami i pracodawcami. Ci pierwsi uważają, że dzięki pracy zdalnej mogą zaoszczędzić na dojazdach i zachować balans między życiem prywatnym i zawodowym.

Z badania PageGroup wynika, że obecnie zaledwie 35 proc. pracowników w Polsce pracuje na pełnoetatowych stanowiskach w biurach. Formy pracy zdalnej (12 proc.) i hybrydowej (53 proc.) stają
się coraz bardziej powszechne. Jak wynika z badań PageGroup aż 7 na 10 osób wyżej ceni  zdrowie psychiczne i balans między życiem zawodowym a osobistym niż  sukces w
pracy, a 40 proc. pracowników odmówiłoby awansu, gdyby uznało, że może on mieć niekorzystny wpływ na ich samopoczucie. Z tego też powodu oczekują oni dużej elastyczności odnośnie formy i miejsca zatrudnienia.

Ich szefowie obawiają się natomiast, czy na home office pracownicy będą wystarczająco produktywni.

Podróż samolotem bez dzieci. Jedna z linii lotniczych wprowadza usługę dla lubiących spokój
Obserwuj nas w
autor
Magdalena Madoń

Redaktor Biznesinfo. Wcześniej copywriter oraz młodsza księgowa. Absolwentka rachunkowości i controllingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W wolnym czasie bierze czarodziejski flet i gra w orkiestrach dętych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat