Koniec UPC Polska. Znana sieć kablowa ma zmienić nazwę
Właścicielem sieci UPC Polska (dostawcy usług telewizji cyfrowej, szerokopasmowego dostępu do internetu, telefonii oraz usług mobilnych) jest firma P4, do której należy Play. Z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w planach jest rebranding popularnej sieci kablowej na Play.
Czeka nas stopniowy rebranding?
Do przejęcia UPC Polska przez Play doszło w 2021 roku. Transakcja została uznana za jedną z największych na krajowym rynku telekomunikacyjnym – jej wartość przekroczyła 7 mld zł. Przypomnijmy, że pod koniec 2022 roku Play miał niemalże 12,8 mln klientów usług mobilnych, a UPC Polska – na koniec 2021 roku – 1,57 mln klientów.
Nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl informuje o planach rebrandingowych, które mają jednak nie nastąpić zbyt szybko. Ujednolicenie brandingu miałoby przynieść oszczędności. Już teraz wchodząc na stronę internetową UPC, widzimy zarówno logo sieci kablowej, jak i operatora telekomunikacyjnego.
Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki – wyjaśnia biuro prasowe Play na łamach portalu.
Pracownicy UPC przenieśli się do biura Play
Na początku lutego 2023 roku część pracowników UPC Polska przeniosła się do biurowca, w którym siedzibę ma operator Play. Portal Wirtualnemedia.pl wskazuje, że chodzi o nawet kilkuset zatrudnionych.
UPC zniknie nie tylko z Polski
Marka UPC była u nas obecna od 2000 roku. Jej wcześniejszy właściciel, Liberty Global, sprzedał swoje sieci kablowe w Czechach, Rumunii, Niemczech i na Węgrzech firmie Vodafone. Aktualnie działają one pod szyldem nowego właściciela. W Holandii UPC jest znane jako Ziggo, a w Szwajcarii funkcjonuje jako Sunrise.