Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Koniec UPC Polska. Znana sieć kablowa ma zmienić nazwę
Maria Gil-Sobczyk
Maria Gil-Sobczyk 05.04.2023 14:24

Koniec UPC Polska. Znana sieć kablowa ma zmienić nazwę

upc
ANDRZEJ IWANCZUK/REPORTER/EAST NEWS

Właścicielem sieci UPC Polska (dostawcy usług telewizji cyfrowej, szerokopasmowego dostępu do internetu, telefonii oraz usług mobilnych) jest firma P4, do której należy Play. Z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w planach jest rebranding popularnej sieci kablowej na Play.

Czeka nas stopniowy rebranding?

Do przejęcia UPC Polska przez Play doszło w 2021 roku. Transakcja została uznana za jedną z największych na krajowym rynku telekomunikacyjnym – jej wartość przekroczyła 7 mld zł. Przypomnijmy, że pod koniec 2022 roku Play miał niemalże 12,8 mln klientów usług mobilnych, a UPC Polska – na koniec 2021 roku – 1,57 mln klientów.

Nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl informuje o planach rebrandingowych, które mają jednak nie nastąpić zbyt szybko. Ujednolicenie brandingu miałoby przynieść oszczędności. Już teraz wchodząc na stronę internetową UPC, widzimy zarówno logo sieci kablowej, jak i operatora telekomunikacyjnego.

Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki – wyjaśnia biuro prasowe Play na łamach portalu.

Pracownicy UPC przenieśli się do biura Play

Na początku lutego 2023 roku część pracowników UPC Polska przeniosła się do biurowca, w którym siedzibę ma operator Play. Portal Wirtualnemedia.pl wskazuje, że chodzi o nawet kilkuset zatrudnionych.

UPC zniknie nie tylko z Polski

Marka UPC była u nas obecna od 2000 roku. Jej wcześniejszy właściciel, Liberty Global, sprzedał swoje sieci kablowe w Czechach, Rumunii, Niemczech i na Węgrzech firmie Vodafone. Aktualnie działają one pod szyldem nowego właściciela. W Holandii UPC jest znane jako Ziggo, a w Szwajcarii funkcjonuje jako Sunrise.