Krytyczna awaria w PKO BP. Klientom banku puściły nerwy. "Jesteście śmieszni"
Czwartek dopiero się zaczął, a klienci polskiego banku już przeżywali chwile grozy. W związku z awarią utracili dostęp do najbardziej podstawowych funkcji bankowości elektronicznej. Niedługo później bank wydał komunikat w tej sprawie. Oburzenie klientów w tym wypadku było jak najbardziej zrozumiałe. Co dokładnie się wydarzyło? Takiego finału nikt się nie spodziewał.
Wielka awaria w PKO Banku Polskim
Na co dzień trudno nam wyobrazić sobie życie bez płatności bezgotówkowych. Płacimy kartą, korzystamy z BLIK-a i przelewu robiąc zakupy w internecie. Nic więc dziwnego, że czwartkowa awaria w PKO BP to niemały kłopot dla wszystkich klientów, choć nie to było najgorsze.
Awaria rozpoczęła się o 12:50. Po tej godzinie osoby posiadające konto w tym banku nie mogły wykonywać przelewów ani zalogować się do serwisu, pojawiły się też problemy z płatnością BLIK, ale to nie wszystko.
Ogłoszenie PKO BP. Klienci banku nie byli zadowoleni
Sytuacja brzmiała poważnie, ponieważ, jak informuje telepolis.pl, pracownicy mieli otrzymać komunikat o statusie krytycznym. Około dwie godziny po wystąpieniu awarii, na mediach społecznościowych spółki pojawił się jednak wpis w tej sprawie: “Aktualizacja! Aplikacja IPKO i serwis iPKO są już w pełni dostępne”.
W komentarzach jednak klienci nie kryli oburzenia. Choć część internautów przyznała, że odzyskała już dostęp do swoich finansów, wielu pisało, że wciąż nie może korzystać z bankowości elektronicznej.
Nic nie działa!
Jesteście śmieszni
Co tam się z wami ostatnio dzieje, dobrze że mam kilka kont, bo u was to awaria za awarią — to tylko kilka przykładów komentarzy opublikowanych pod postem.
W odpowiedzi PKO zachęca, by “sprawdzić jeszcze raz”. Spółka zapewnia, że pracuje nad tym, by takie sytuacje już się nie powtórzyły.
Początek lutego znów bez PKO
Na oficjalnej stronie banku pojawiła się również informacja w sprawie planowanej przerwy technicznej. W nocy z 1. na 2. lutego, między 21:00 a 6:00, klienci mogą nie mieć dostępu do usług w serwisach w serwisach iPKO, iPKO biznes i aplikacjach IKO oraz iPKO biznes mobile.
Spółka zachęca, by planowane transakcje wykonać z wyprzedzeniem. Jednocześnie przeprasza za niedogodności.