Lidl walczy z otyłością w nietypowy sposób. Sieć zdecydowała się na radykalny krok
Lidl zmienia opakowania płatków śniadaniowych
W sklepach sieci Lidl w Wielkiej Brytanii na opakowaniach płatków śniadaniowych dzieci nie zobaczą już swoich ulubionych bohaterów bajek. Założenie jest proste: te działania mają przyczynić się do walki z otyłością i ograniczania zawartości cukru w produktach sieci Lidl.
W komunikacie brytyjskiego oddziału sieci Lidl można przeczytać, że postaci występujące w bajkach, które pojawiają się na opakowaniach niezdrowych produktów spożywczych przyczyniają się do większego zainteresowania takimi artykułami. Dzięki zlikwidowaniu kreskówkowych bohaterów z opakowań produktów o wysokiej zawartości cukru rodzicom i ich pociechom powinno być łatwiej podejmować rozsądne decyzje żywieniowe. Lidl planuje zmianę opakowań ośmiu produktów dedykowanych dzieciom.
Mamy nadzieję, że usunięcie postaci z kreskówek z opakowań płatków zmniejszy presję na niektórych rodziców i wpłynie na ich decyzje zakupowe - powiedziała cytowana przez RadioZET Georgina Hall, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności firmy Lidl.
Działania sieci Lidl są w pełni uzasadnione. Jak podaje RadioZET, Wielka Brytania jest w czołówce pod względem procentu mieszkańców, którzy walczą z otyłością. Według danych OECD aż 64 procent mieszkańców Wysp ma problem z nadwagą.
W Polsce problem z nadwagą ma co drugi dorosły. Polski rząd także planuje działania związane ze zmianą nawyków żywieniowych Polaków. Niedawno Ministerstwo Zdrowia poinformowało o wprowadzeniu podatku cukrowego, który nałoży wyższe opłaty na producentów słodkich napojów.