Lidl podjął zaskakującą decyzję. Niestety klienci nie będą zadowoleni
Lidl zwiększa ceny mięsa
Niemieckie media donoszą, że w sklepach Lidla przy stoiskach mięsnych pojawiły się oznaczenia przedstawiające ciągniki rolnicze, które mają nawiązywać do ostatnich protestów producentów rolnych. Obok znajdują się tabliczki z napisem: Cena świadomie podwyższona, podaje portal wiadomoscihandlowe.pl.
Stanowisko Lidla, cytowane przez „Lebensmittel Zeitung”, na które powołuje się portal, jest jasne. Według przedstawicieli niemieckiej sieci zorganizowana akcja daje klientom możliwość podjęcia świadomej decyzji o wsparciu lokalnego rolnictwa.
Grupa detaliczna prowadząca sklepy Lidla zwraca uwagę, że sprzedaż wymaga współpracy producentów, przetwórców, ludzi handlu i polityków, ponieważ to jedyny sposób, by prowadzić zrównoważone regulacje, które unormują problemy, z którymi musi mierzyć się rolnictwo.
Według danych portalu w ubiegłym tygodniu Grupa Schwarz przekazała 50 milionów euro na inicjatywę Animal Welfare , która zajmuje się szeroko pojętym dobrostanem zwierząt i pracą nad stworzeniem bardziej etycznego i zrównoważonego przemysłu mięsnego.
Nie wiadomo, czy podwyżki cen wprowadzone przez Lidla utrzymają się dłużej i w jaki sposób nadprogramowe pieniądze będą miały trafić do gospodarstw rolnych jak najszybciej i bez zbędnej biurokracji. Pytania „Lebensmittel Zeitung” skierowane do niemieckiej sieci zostały bez odpowiedzi.
Kaufland, który także jest częścią Grupy Schwarz, również zareagował na ostatnie protesty rolników. W sklepach pojawiły się plakaty, które zachęcają klientów do kupowania produktów wyprodukowanych w Niemczech i pochodzących od lokalnych dostawców.
Aldi też wspiera rolników
Swoją pomoc chce okazać także konkurent Lidla - Aldi. Sieć miała zamiar porozumieć się z ruchem protestacyjnym rolników „Ziemia tworzy powiązania”, przekazał niemiecki volksstimme.de. Wszystkie te inicjatywy wynikają z ostatniego strajku rolników, którzy pozbawieni środków do życia, zablokowali w wielu niemieckich miastach magazyny centralne sklepów ciągnikami.
Dyrektor zarządzający grupą interesu hodowców trzody chlewnej w Niemczech, Torsten Staack pochwalił kroki podjęte przez niemieckie spółki. Według niego inni dostawcy także pójdą w ślady Lidla.
W związku z nowymi cenami, które wprowadził Lidl, klienci z Niemiec muszą zapłacić w tej chwili 3,20 euro za 500 gramów mięsa mielonego , zamiast tak jak miało to miejsce wcześniej, 2,70 euro, podaje portal chip.de.