BiznesINFO.pl Handel Spore zmiany na półkach w Lidlu i Biedronce. Niektóre produkty trudniej dostępne
By Henryk Borawski - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=30507644

Spore zmiany na półkach w Lidlu i Biedronce. Niektóre produkty trudniej dostępne

20 maja 2020

Lidl: Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na działalność sieci?

Za raportu opracowanego przez ABR Sesta wynika, że w sklepach Lidl wzrosła ilość świeżych produktów i asortymentu FMCG średnio 15 proc. Dostępność produktów w dyskontach Lidl w okresie luty-kwiecień 2020 r. była większa w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku.

- Największe wzrosty liczby produktów dotyczyły leków OTC – sześciokrotnie więcej produktów (od 2-6 produktów w 2019 roku do ponad 20 obecnie), mrożonki +37 proc., kategorii opieka nad zwierzętami +34 proc., świat dziecka (żywność i produkty dla dzieci) +29 proc., napoje alkoholowe i bezalkoholowe +15 proc. i żywność ogólnie +13 proc. - wskazuje Bartłomiej Niedbał, prezes ABR Sesta, cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl.

Mniej produktów w piekarniach Lidla

Mniejszą ilość produktów odnotowano tylko na jednym dziale. Chodzi o piekarnie sieci Lidl, gdzie doszło do spadku o 25 proc - wynika z raportu.

Ponadto w drugiej połowie kwietnia dynamika wzrostu liczby produktów świeżych i FMCG w sklepach sieci Lidl była niższa w stosunku do okresu luty-marzec. Jeszcze do połowy kwietnia podwyżki wynosiły od 14 proc. do 20 proc.. Jednak pod koniec tego miesiąca odnotowano wzrost na poziomie 8 proc., z czego +9 proc. dotyczyło produktów FMCG i -4 proc. na produkty świeże w sieci Lidl. Jak na tle Lidla wypada Biedronka?

Jak koronawirus wpłynął na Biedronkę?

Porównując asortyment dostępny w sklepach sieci Biedronka w okresie luty-kwiecień 2019 i 2020 analitycy odnotowali wzrost liczby produktów świeżych i FMCG do połowy marca średnio o 8 proc., a w drugiej połowie marca i w kwietniu spadek średnio o 4 proc. w stosunku do zeszłego roku.

- Warto zauważyć, że z kolejnymi pomiarami dostępność asortymentu świeżego (piekarnia, cukiernia warzywa i owoce) sukcesywnie spadała od -12 proc. do -18 proc., a FMCG od -2 proc. do -5 proc. - zwraca uwagę Bartłomiej Niedbał, cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl.

W Biedronce jak w Lidlu. Niektórych produktów jest mniej

Obserwując poszczególne kategorie produktów w sieci Biedronka eksperci zanotowali wzrost asortymentu detergentów o 14 proc. Jeśli chodzi o produkty dla zwierząt, to podwyżka wyniosła 17 proc. Wzrost odnotowano także w kategorii produktów dla dzieci - od 16 do 30 proc. każdego miesiąca rdr.

Natomiast spadek dostępności produktów w dyskontach sieci Biedronka został zauważony w dziale cukierniczym. Analizując poszczególne miesiące tego roku, odnotowano spadek liczby produktów o ponad 50 proc. w stosunku do 2019 roku.

Obserwuj nas w
autor
Stanisław Węgrowski

Wydawca Biznesinfo. Absolwent psychologii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. W dziennikarstwie inspirują go sprawy społeczne, polityka, kultura oraz sport. DJ, jeden z założycieli kolektywu SONDA, działającego na warszawskiej scenie klubowej. Miłośnik zwierząt.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat