Lidl przecenia wiele swoich produktów. Klienci będą mogli sporo zaoszczędzić
Lidl obniżył swoje ceny już na początku lipca. To efekt nowej matrycy stawek VAT, która miała zaradzić m.in. na rosnące ceny i pozwolić Polakom kupić więcej za te same pieniądze. Sprzedawcy dostali wolną rękę w kwestii cen detalicznych. a Lidl wraz z kilkoma innymi sieciami sklepów również dostosował się do nowych stawek.
Lidl obniżył ceny swoich produktów
Nowa matryca VAT zmieniła stawkę podatkową dla wielu produktów z 8 procent do 5 procent. Niektóre z nich potaniały nawet bardziej, bo ze stawki podstawowej 23 procent zredukowano ją do pięcioprocentowej. Dzięki temu producenci płacą mniej za ceny hurtowe i mogą znacznie obniżyć ceny. Choć różnice to często kilka lub kilkanaście groszy, w skali całych zakupów odczujemy znaczną zmianę.
- Sieć Lidl Polska już zdecydowała, że obniży ceny, tak by w praktyce wartość obniżki oddać klientom - poinformował sklep w komunikacie do klientów.
Te produkty będą znacznie tańsze, w portfelach klientów zostanie więcej pieniędzy
Portal Strefa Biznesu wymienił kilkanaście przykładów produktów, za które zapłacimy znacznie mniej. Bagietka z masłem czosnkowym, dzięki obniżce VAT kosztuje 2,41 zł zamiast 2,49 zł. W przypadku bułki śniadaniowej fitness, zamiast 0,99 zł zapłacimy 0,96 zł. Dużo tańszy jest chleb żytni BIO, bo zamiast 6,19 zł kosztuje 5,07 zł.
Przeceny klienci odczują także w przypadku produktów higienicznych. Wśród nich są Pieluszki XL Lupilu, które zamiast 19,49 zł kosztują 18,90 zł. Z kolei wkładki higieniczne normal Siempre zamiast 3,99 zł, trzeba zapłacić za nie 3,87 zł. W obu przypadkach stawka VAT wynosiła osiem procent, a obecnie wynosi pięć.