Lidl rusza ze specjalnymi, polskimi produktami. Kupisz je w obniżonych cenach
Z tego artykułu dowiesz się:
Od kiedy obowiązuje nowy cennik
Dlaczego Lidl obniża cenę ziemniaków
Jakie inne aktywności podejmuje sieciówka, aby zapobiegać marnowaniu żywności
Lidl obniża cenę ziemniaków
Lidl rozpoczyna przyszły tydzień od wyjątkowej akcji promocyjnej. Od 25 stycznia za 1 kg ziemniaków trzeba będzie zapłacić tylko 0,99 zł.
Dla porównania aktualna cena polskich ziemniaków w sklepie internetowym Lidla to 3,59/kg. Sieć handlowa deklaruje, że nowy cennik będzie obowiązywał aż do odwołania, jednak tylko na stacjonarnym Ryneczku Lidla.
Sieć handlowa zdaje sobie sprawę, jak często na polskich stołach pojawiają się ziemniaki i liczy na duże zainteresowanie klientów nową akcją. Możliwości tego warzywa są wręcz nieograniczone - można z niego przygotować sałatki, frytki, zapiekanki czy kluski. Chcąc wspomóc klientów w rozwijaniu kulinarnych możliwości, Lidl zachęca do odwiedzenia strony www.kuchnialidla.pl, gdzie można znaleźć wiele inspirujących przepisów z ziemniakami w roli głównej.
Lidl wspiera polskich producentów warzyw
Obniżka cen jest związana z tegoroczną nadprodukcją ziemniaków, która jest wynikiem wyjątkowo obfitych, jesiennych zbiorów. Odbierając od rolników zalegające warzywa, Lidl chce wspomóc ich w zakresie rozprowadzania towaru.
„Skupiamy się na pomocy wszystkim naszym polskim producentom ziemniaków, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji. […] Wierzymy, że przyczyniamy się do przeciwdziałania marnowaniu żywności, co dla nas, jako odpowiedzialnej społecznie firmy, stanowi jedno z najistotniejszych zadań”, czytamy w komunikacie sieci sklepów Lidl.
To już kolejny krok sieciówki w ramach akcji zero waste. W ubiegłym tygodniu media obiegły doniesienia, jakoby Pan Mieczysław Miszczak spod Łęczycy miał ogromny problem ze znalezieniem nabywców na krzywe buraki, które wyrosły na jego polu. - Zdrowe są, po dwukrotnych badaniach, ale nikt tego nie chciał kupić. Żadna z przetwórni, z którymi mam kontakt. Do mechanicznej obróbki też się nie nadawały - przyznał rolnik w rozmowie z Polsat News.
Z pomocą przyszedł Lidl, który zaproponował producentowi odkupienie niedoskonałych warzyw. Dzięki temu udało się uniknąć konieczności wyrzucenia buraków oraz nieprzyjemnych konsekwencji finansowych, z którymi musiałby zmierzyć się polski rolnik. Nasiona buraków kosztowały go bowiem aż 20 tys. zł. Straty z tytułu niesprzedanych warzyw szacował na ok. 150 tys. zł.
Poza jednorazowymi przedsięwzięciami wspierającymi polskich rolników Lidl promuje koncepcję zero waste poprzez autorski projekt we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności pt. „Kupuję nie marnuję”. W ramach tej akcji Lidl obniża nawet o 50 proc. ceny produktów, których termin ważności zbliża się ku końcowi.
W tej wyjątkowej ofercie można znaleźć m.in. jajka, jogurty i paczkowane pieczywo. Za kontrolę upływających terminów odpowiadają pracownicy Lidla, którzy przykleją specjalne oznaczenia na produktach objętych promocją w ramach akcji „Kupuję nie marnuję”.
Drugą strategią, którą w ostatnim czasie realizuje Lidl, jest promowanie owoców i warzyw polskiej produkcji. Sieć handlowa stara się zachęcać do zakupu produktów z polskich gospodarstw również poprzez akcje promocyjne. Dzięki temu każdy klient ma okazję spróbować żywności z rodzimego podwórka i przy okazji wesprzeć polskich przedsiębiorców.