BiznesINFO.pl Handel Szykują się zasadnicze zmiany w Lidlu. Sklep ma pomysł jak przyciągnąć znacznie więcej klientów
Unsplash/K. Mitch Hodge

Szykują się zasadnicze zmiany w Lidlu. Sklep ma pomysł jak przyciągnąć znacznie więcej klientów

28 maja 2020
Autor tekstu: Maria Glinka

Lidl w obliczu zmian

Lidl stanie się bardziej konkurencyjny cenowo, a wszystko dzięki nowej strategii. Niemiecka sieć handlowa skupi się w pierwszej kolejności na klientach, którzy posiadają kartę Lidl Plus. Nowe podejście to reakcja na coraz bardziej widoczny koronawirusowy kryzys gospodarczy. Zdaniem specjalistów z branży wielu klientów ograniczy wydatki i sięgnie po tańsze produkty – podają wiadomoscihandlowe.pl.

Uzupełnieniem nowej strategii są zmiany personalne w zespole cenowym. Dyrektor Jan Bock przestanie zarządzać zakupami na terenie Niemiec i będzie od tej pory odpowiedzialny za rynki w Belgii, Czechach, Irlandii, Holandii i na Słowacji. Nowym kierownikiem zakupów w Niemczech będzie natomiast Dominika Kubisch.

Nowe stanowisko przypadło także Christophowi Pohlowi, który oprócz dowodzenia segmentem w Wielkiej Brytanii, będzie odpowiadał również za międzynarodowy dział zaopatrzenia. Wśród jego zadań znajdą się kluczowe działania, dzięki którym konkurencyjność Lidla na rynku wzrośnie – ma koncentrować się przede wszystkim na rozwoju marek własnych, kategorii owoców i warzyw oraz łańcuchu dostaw.

Co ma wpływ na ceny produktów w Lidlu?

Lidl to niemiecka sieć handlowa, popularna również w Polsce z uwagi na niską cenę oferowanych produktów. W kwestii ustalania wartości poszczególnych artykułów Lidl przestrzega tzw. zalecanej ceny detalicznej (RRP), podobnie jak inni sprzedawcy detaliczni. Stąd niewielka rozbieżność cen w Lidlu, która zazwyczaj nie przekracza 10 proc. – podaje radom24.pl.

Na niskie ceny produktów w Lidlu ma wpływ także fakt, że sieć handlowa posiada wiele marek własnych, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientów (Alesto, Agrus, Kuchnia Lidla.pl itp.). Co więcej, Lidl korzysta z własnej piekarni i współpracuje z lokalnymi dostawcami produktów mlecznych i mięsnych, co korzystnie wpływa na ceny artykułów.

Obserwuj nas w
autor
Maria Glinka

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych i studentka dziennikarstwa na UW. Pierwsze doświadczenia w branży dziennikarskiej zdobywała w stacji TVN i na portalu Euractiv. Wielbicielka filmów Alejandro Innaritu, reportaży książkowych i filmowych, zwłaszcza na temat polityki oraz społecznych problemów w wymiarze globalnym i lokalnym.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat