Lidl wprowadza ważną zmianę, chodzi o kolejkę w sklepie. Będą specjalne kasy, ale nie dla wszystkich
Lidl walczy z koronawirusem
Ze względu na epidemię koronawirusa wiele sieci wprowadza specjalne rozwiązania w swoich sklepach. Uprzywilejowani są m.in. seniorzy, którzy mogą liczyć na to, że zostaną obsłużeni w pierwszej kolejności. Tak też jest w sklepach sieci Lidl.
Z myślą o ochronie pracowników i klientów Lidl zamontował specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi przy stanowiskach kasowych, a na podłogach zostały wyznaczone bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce.
Lidl ogranicza liczbę pracowników
W sytuacjach, gdy jest to konieczne, ograniczana jest również liczba klientów przebywających w sklepie w jednym momencie. W niektórych sklepach skrócone zostały godziny pracy. Lidl wprowadza kolejne zmiany w modelu działania – zespoły pracowników są dzielone na mniejsze grupy tak, aby kontakt między nimi był jak najmniejszy.
Sieć informuje, że rozwijany jest także system krótkich przerw pomiędzy zmianą poranną i popołudniową tak, aby sklepy były nieprzerwanie otwarte, a ilość pracowników maksymalnie ograniczona.
Lidl dla seniorów i dla służb
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, seniorzy mogą liczyć na pierwszeństwo obsługi w sklepach sieci Lidl. Takie osoby znajdują się w grupie podwyższonego ryzyka, powinny ograniczyć wychodzenie z domu do minimum, dlatego ta grupa klientów podczas zakupów w sklepach Lidl będzie obsługiwana przez kasjerów priorytetowo.
Poza tym Lidl wprowadza specjalne kasy dla wolontariuszy pomagających seniorom, pracowników sektora opieki medycznej (lekarzy, pielęgniarek i pielęgniarzy, ratowników medycznych) oraz przedstawicieli pozostałych służb (strażaków, policjantów, żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej czy strażników miejskich) niosących pomoc osobom starszym lub tym przebywającym na kwarantannie.