Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Lidl przeciwko Republice. Na tym ruchu telewizja może dużo stracić
Marcelina Gancarz
Marcelina Gancarz 28.01.2025 21:12

Lidl przeciwko Republice. Na tym ruchu telewizja może dużo stracić

Lidl staje przeciwko Republice
Fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Sieć sklepów Lidl chce wycofać się ze współpracy z telewizją Republika. Jeżeli stacja nie zastosuje się do warunków dyskontu, może ponieść duże straty finansowe. W tym przypadku kompromis jest niemożliwy. 

Lidl zrezygnuje z współpracy z Republiką

Aleksandra Robaszkiewicz — dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska przekazała, że sieć rozważa wycofanie się z emitowania reklam dyskontu w telewizji Republika. Ma to związek z jedną z najnowszych kampanii stacji. 

W komunikacie podkreślono, że Lidl Polska jest marką neutralną światopoglądowo i chce dotrzeć do szerokiej grupy klientów. W związku z tym stawia na promocje w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych. Jednak w odpowiedzi na ostatnie działania Republiki sieć musi podjąć stosowne działania. Umowa z telewizją na nadawanie spotów reklamowych kończy się w marcu. Teraz Lidl stawia Republice ultimatum. 

Kociarze pobiegną do Lidla. Tanie perełki na Dzień Kota, kupisz za mniej niż 10 zł Do sklepów trafi chleb z mączką z owadów? KE nie pozostawia złudzeń, wydała rozporządzenie

Republika na cenzurowanym

Telewizja Republika prowadzi kampanię przeciwko Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. W związku z tym Jerzy Owsiak na poniedziałkowym podsumowaniu 33 finału WOŚP przekazał, że jeżeli firmy chcą dalej być częścią inicjatywy, nie mogą reklamować się w tej stacji. 

Nie będziemy z Wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami — podkreślił Owsiak. 

Owsiak odcina się od Republiki fot. Pawel WodzynskiEast News.jpg
Owsiak odcina się od Republiki fot. Pawel Wodzynski/East News

Owsiak zaznaczył, że nie da się pogodzić filozofii Orkiestry ze współpracą z telewizją Republika. Na słowa prezesa fundacji zareagował zarząd Lidla. 

Lidl wycofa reklamy z Republiki

Ten poinformował o decyzji, zgodnie z którą sieć wycofa reklamy z Republiki jeżeli telewizja nie dojdzie do porozumienia z fundacją Owsiaka. Jak wynika z analizy danych Nielsen Audience Measurement dyskont jest najbardziej reklamowaną marką w Polsce. W związku z tym brak kolejnego kontraktu może oznaczać duże straty finansowe dla stacji. 

Jeszcze nie wiadomo czy inne firmy pójdą za przykładem Lidla. Szansa na zmianę nastawienia Republiki do WOŚP jest raczej niewielka, zważywszy na raport Instytutu Monitorowania Mediów, z którego wynika, że w między 1 a 12 stycznia 89% materiałów na temat Orkiestry emitowanych w tej stacji miało charakter negatywny.