Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Lidl zaczyna rewolucję? Nowe strefy NoLo w sklepach to przełom
Michał Górecki
Michał Górecki 09.07.2024 08:49

Lidl zaczyna rewolucję? Nowe strefy NoLo w sklepach to przełom

Lidl
Fot. Iberion

Trend “NoLo” zdaje się rosnąc w siłę. Lidl wprowadza rewolucyjną sekcję w swoich sklepach, promując „no alcohol, low alcohol”, czyli produkty znanych marek alkoholowych, ale pozbawionych alkoholu. Od połowy czerwca kupimy już bezalkoholowy rum, gin, martini, wino i piwa kraftowe, na czele z największym browarem w Polsce - Pintą.

Lidl wprowadza strefę NoLo. Wakacje pod szyldem 0 proc. alkoholu

Lidl zdecydował się na ten krok z połową czerwca. W sklepach pojawiły się punkty grupujące produkty znanych marek alkoholowych, ale w wersji pozbawionej alkoholu. W ofercie, jak czytamy, znajdują się białe i czerwone wina (napoje gronowe), rum czy gin. Do tego od początku lipca półki wzbogaciły też produkty polskich browarów kraftowych; na czele z największym z nich - Pintą (m.in. kultowe piwo bezalkoholowe Mini Maxi IPA").

Zobacz też: Alkohol kosztuje nas o wiele więcej, niż na nim zarabiamy. Eksperci mówią wprost

Biedronka odpowiada na zarzuty UOKiK. "Czekamy"

NoLo - czyli odchodzimy od alkoholu

O produktach z segmentu NoLo (no alkohol, low alcohol) mówimy już w kategorii trendu ogólnoświatowego. Raport IWSR, globalnego dostawcy danych z segmentu napojów, badania “Drinks Market Analysis”, wskazuje, że rynek tych produktów pęcznieje w imponującym tempie: miliarda dolarów w skali roku (2021-2022), z 10 do 11 mld dol.

Także w Polsce, w kontekście wydarzeń dot. ograniczenia dystrybucji alkoholu na stacjach benzynowych, czy zakazu sprzedaży od 22.00/23.00 i społecznej debaty wokół tych rozwiązań, zdaje się, że świadomość dot. szkodliwości spożycia rośnie.

Więcej o sprawie: Nowy front walki z alkoholem? Najpierw zniknie, później będzie droższy

Bezalkoholowa sekcja w Lidlu

Nowe, bezalkoholowe strefy Lidla są wyraźnie oznakowane i powinny dostarczać klientom produkty bezalkoholowe przynajmniej do końca wakacji. Wiele wskazuje na to, że Lidl może spodziewać się pozytywnego oddźwięku akcji, co ostatecznie może też przełożyć się na długość trwania podobnych rozwiązań.