Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > ​​„Ludzie teraz patrzą i nie dowierzają”. 16 zł za słoik Majonezu, firma Winiary wydała oświadczenie
Magdalena Madoń
Magdalena Madoń 08.03.2023 08:47

​​„Ludzie teraz patrzą i nie dowierzają”. 16 zł za słoik Majonezu, firma Winiary wydała oświadczenie

majonez
Rafał Mundry, Twitter

Majonez Winiary 800 ml kosztuje w promocyjnej cenie 15,99 zł. Marka wyjaśnia skąd taka cena. 

Majonez za 16 zł i to w promocji

Ekonomista Rafał Mundry zamieścił na swoim profilu na Twitterze zdjęcie z zakupów, na którym widzimy Majonez Dekoracyjny Winiary (800 ml) w promocyjnej cenie 16 zł.

"Ludzie patrzą i nie dowierzają" – skomentował zdjęcie. Jednocześnie zauważył, że rok temu na promocji taki majonez można było kupić nawet za 8 zł.

Jeden z internautów zwrócił uwagę, czy ekonomista nie pomylił pojemności, jednak w odpowiedzi Rafał Mundry opublikował promocyjną gazetkę z zeszłego roku dla innego opakowania, podał także dane, że w 2020 r. słoik 820 ml kosztował w promocji 7,50 zł, a dziś za opakowanie 800 ml trzeba zapłacić 15,99 zł. 

Winiary tłumaczy

Do sprawy odniosła się sama marka Winiary w komentarzu dla Wp.pl.

"Przykłady dotyczące Majonezu Dekoracyjnego Winiary odnoszą się do oferty sezonowej i dedykowanej dla danej sieci handlowej. Produkty w takiej ofercie są każdorazowo tworzone na życzenie i według preferencji klienta biznesowego, dlatego mogą być dostępne w różnych pojemnościach, takich jak przytoczone 800, 820 czy 900 ml. Zmienne pojemności w ubiegłych latach wynikają z zapotrzebowania poszczególnych sieci handlowych i nie są częścią standardowej oferty marki - na rynku w stałej ofercie były i są dostępne warianty Majonezu Dekoracyjnego Winiary w pojemnościach: 250 ml, 300 ml, 400 ml, 700 ml. Dodatkowo, w sieci sklepów Biedronka całorocznie dostępna jest wersja 500 ml" - podała spółka. 

Wzrost kosztów produkcji

Portal farmer.pl zwraca uwagę, że do produkcji majonezu potrzebne są jaja i olej, a ceny tych produktów poszybowały. W przypadku jaj przyczyniła się do tego grypa ptaków, przez co baza produkcyjna w Polsce skurczyła się w ciągu pół roku o przeszło 20 proc.

Tagi: Ceny