Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > "Mamy bardzo ambitne cele". Ekspertka LPP o planach na przyszłość
Materiał partnera
Materiał partnera 14.05.2024 16:37

"Mamy bardzo ambitne cele". Ekspertka LPP o planach na przyszłość

LPP
Fot. Aneta Tyburcy

Mamy cel, żeby do 2030 roku obniżyć o około pięćdziesiąt procent emisję na jedną sztukę danego produktu — tak o dalekosiężnych planach dekarbonizacji mówiła Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju firmy LPP. Chcąc sprostać wyzwaniom środowiskowym, niezbędne jest również wprowadzanie modeli cyrkularnych, które będą pozwalały utrzymywać produkty w użyciu dłużej, a te, które zostały już zużyte, żeby nie stawały się odpadami, a cały czas były zasobem – tłumaczył podstawy założeń technologii Use Waste nasz gość w studiu.

Najważniejsze strategie działalności LPP

LPP jest firmą odzieżową, która działa nie tylko na polskim rynku. W całej Europie posiada ponad 2200 sklepów. W swoim portfolio ma pięć marek: Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay. Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka LPP ds. zrównoważonego rozwoju w rozmowie z Mikołajem Dowejko przedstawiła strategię biznesową Grupy LPP.

Ekspertka w pierwszej kolejności wspomniała o tym, że LPP konsekwentnie realizuje strategię omnichannelową. Oznacza to, że Grupa kieruje swoją ofertę do klienta zarówno poprzez e-commerce, jak i za pośrednictwem standardowych sklepów stacjonarnych. Firma stawia również na digitalizację, a więc między innymi aplikacje mobilne, ale również systemy analityczne, dzięki którym można dopasowywać podaż do popytu. Kolejnym istotnym filarem jest zrównoważony rozwój, którego elementami są zrównoważone produkty i produkcja, bezpieczeństwo chemiczne, opakowania o jak najmniejszym negatywnym wpływie na środowisko czy efektywność energetyczna salonów i centrów dystrybucyjnych.

Ekspertka LPP o planach na najbliższe miesiące i lata

Ekspertka LPP w rozmowie z BiznesINFO wyjawiła, że najważniejszą kwestią dla firmy obecnie jest zrównoważony rozwój z naciskiem na realizację celów dekarbonizacyjnych, a jednym z istotnych działań w tym zakresie jest użycie do produkcji odzieży materiałów preferowanych, które mają niższy ślad węglowy.

Celem firmy jest m.in. obniżenie o około 50 proc. emisji gazów cieplarnianych na jedną sztukę danego produktu do 2030 roku. Jak zauważyła Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju LPP, plany LPP na najbliższe miesiące i lata są bardzo ambitne.

Całą rozmowę z ekspertką LPP obejrzysz poniżej:

Współpraca LPP ze start-upem Use Waste

Podczas rozmowy z redakcją portalu BiznesINFO, ekspertka LPP wyjaśniła, czym jest technologia wypracowana wraz ze start-upem Use Waste. Podkreśliła, że do osiągnięcia w pełni celów dekarbonizacyjnych potrzebne są modele cyrkularne, dzięki którym zużyte materiały nie będą stawały się odpadami, tylko będą zasobem.

W tym celu w 2021 roku LPP podjęło współpracę z Use Waste w zakresie recyklingu textile-to-textile. Efektem prac jest opracowanie autorskiej koncepcji uzyskania z odpadów ubraniowych pełnowartościowej przędzy poliestrowej. Ekspertka wyjaśniła, że obecnie w branży odzieżowej tylko 1 do 2 proc. odzieży jest poddawanych pełnemu recyklingowi, więc jest bardzo dużo do zrobienia w tej kwestii. Wskazała, że LPP wraz z Use Waste rozpoczyna kolejny etap współpracy, tym razem fazę laboratoryjną, która skupi się na recyklingu mieszanek materiałowych, aby w jeszcze w większym stopniu ograniczyć liczbę odpadów.

Materiał partnera.