Masz u nich kartę płatniczą? Czeka Cię olbrzymie zaskoczenie i to na plus
Z tego artykułu dowiesz się:
Jakie zmiany planuje Mastercard
Z jakim problemem zamierza walczyć
Kto skorzysta na nowym rozwiązaniu
Mastercard rozpoczyna rewolucję. Więcej informacji o transakcjach internetowych
Mastercard umożliwia szybkie sprawdzenie kwoty, nazwy sprzedawcy i daty zrealizowania transakcji. Już niebawem do tego pakietu możliwości dołączy także logo sklepu, w którym klient zrobił zakupy.
Portal cashless.pl podaje, że w tym celu Mastercard zamierza wykorzystać swoją spółkę Ethoca. Dzięki temu ilość informacji na temat zakupów stanie się pełniejsza i bardziej przejrzysta.
Detaliści mogą już nadsyłać swoje logotypy do systemu Ethoca. Mastercard podjął także współpracę z wydawcami kart, aby nowa usługa stała się powszechna do 2022 r.
Mniej reklamacji dzięki nowej usłudze Mastercard
Poprzez nowinkę technologiczną Mastercard zamierza walczyć z falą reklamacji, która zalewa banki. Dość często bowiem dochodzi do sytuacji, gdy sama nazwa sklepu, która pojawia się w historii transakcji jest zbyt tajemnicza dla klienta.
Najczęściej ma to miejsce, gdy użytkownik realizuje zakupy w sklepie działającym na zasadzie franczyzy. Wtedy w historii transakcji widnieją bowiem dane właściciela firmy, a nie marka sklepu. Badanie Kantar TNS wskazuje, że z tym problemem boryka się 84 proc. osób, które dokonują zakupów w internecie.
Do czego to prowadzi? Do niesłusznych reklamacji. Klient jest bowiem przekonany, że nie wysyłał pieniędzy na konto wskazanej osoby. W rzeczywistości jednak nie jest świadomy, że dane wyświetlone w historii transakcji należą do franczyzobiorcy.
Klient, który nie może przypomnieć sobie zakupów zazwyczaj telefonuje do banku (21 proc. wszystkich przypadków). Dużo rzadziej kontaktuje się bezpośrednio ze sprzedawcą (6 proc.). Zgłoszenie nieprawidłowości pracownikowi banku aż w 72 proc. przypadków kończy się złożeniem reklamacji.
Dopiero po weryfikacji zdarzenia przez bank wychodzi na jaw, że spółka z opisu to tak naprawdę sklep spożywczy czy popularna, odzieżowa sieciówka. Wirtualna Polska podaje, że taka aktywność rodzi po stronie banku dodatkowe koszty i zabiera dość dużo czasu. Dlatego właśnie z pomocą przychodzi Mastercard.
- Uważamy, że zwiększona w ten sposób przejrzystość transakcji zapewni klientom spokój ducha i poczucie kontroli nad ich wydatkami, znacznie poprawiając ich komfort podczas korzystania z usług bankowości elektronicznej - stwierdził w rozmowie z serwisem cashless.pl Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Na rozwiązaniu Mastercard skorzystają jednak nie tylko konsumenci. Dzięki umieszczeniu logo w historii transakcji detaliści zwiększą swoją transparentność i widoczność. W dobie coraz bardziej popularnych zakupów internetowych zaufanie klientów jest nieocenione i stanowi składową wizerunku danej marki.