Popularny bank wydał pilny komunikat dla klientów. Chodzi o ich bezpieczeństwo
mBank ostrzega klientów
mBank w ostrzeżeniu do swoich klientów zwrócił uwagę na fakt rosnącej liczby szkodliwych oprogramowań, które pobiera się czasem wraz z aplikacjami od oficjalnych dostawców jak Sklep Google Play czy App Store. Takie aplikacje mogą do złudzenia przypominać aplikacje bankowości mobilnej. Niczego nie spodziewający się użytkownicy podają swoje dane nie wiedząc nawet, że wpadli w sidła oszustów.
mBank zaznacza, że niebezpieczne są także linki przesyłane w wiadomościach SMS lub mailach za pośrednictwem których pobierane jest oprogramowanie, które może zainfekować nasze telefony i komputery.
Twoją czujność powinny wzbudzić następujące sytuacje:
podczas logowania do aplikacji banku na ekranie pojawiają się niestandardowe okienka,
aplikacja prosi Cię o podanie poufnych danych, takich jak: numer PESEL lub dane z karty płatniczej,
nie docierają do Ciebie wiadomości SMS i/lub połączenia telefoniczne,
urządzenie wykazuje anomalie, zawiesza się lub samodzielnie wyłącza.
W takich sytuacjach powinieneś niezwłocznie skontaktować się się z bankiem, który podpowie co możesz zrobić w takim przypadku.
mBank przypomina, że do zalogowania się w aplikacji bankowości mobilnej potrzebny jest jedynie numer PIN, odcisk palca lub rozpoznanie twarzy. Bank nigdy nie poprosi Cię o podanie dodatkowych danych, takich jak: numer PESEL, czy numer karty płatniczej.
Warto zachować czujność buszując po internecie, a ściągając aplikacje na telefon zawsze warto sprawdzić na co udzielamy dostępu aplikacjom. Może się okazać, że do internetu wyciekną nasze dane lub za pomocą aplikacji nasz telefon zaatakuje złośliwe oprogramowanie.